EKİM 2024 1. BİRLEŞİM
KASIM 2024 OLAĞAN MECLİS TOPLANTISI
BİRİNCİ BİRLEŞİM TUTANAĞI
BİRLEŞİM TARİH VE SAATİ : 06.11.2024 – 14.00
MECLİS BAŞKANI : Fuat KOÇAL
KÂTİP ÜYELER : Adem ÇOLAKOĞLU, Miraç SAĞLAM
Vakfıkebir Belediyesi Kasım 2024 meclis toplantısı birinci birleşimi 05.11.2024 Çarşamba günü saat 14.00’te belediye meclis toplantı salonunda Belediye Başkanı Fuat Koçal başkanlığında toplandı.
GÜNDEMİN 1. MADDESİ
MECLİS ÜYESİNİN ADI SOYADI | İŞTİRAK | MECLİS ÜYESİNİN ADI SOYADI | İŞTİRAK |
Fuat KOÇAL | + | Havva KAHVECİ | + |
Adem ÇOLAKOĞLU | + | Metin Ali KARADENİZ | + |
Ahmet KÜRKAN | + | Miraç SAĞLAM | + |
Avni BİRİNCİ | + | Nur ZAMAN | + |
Aydın ÇALIŞ | + | Oğuzhan HALİLOĞLU | + |
Enver İSKENDEROĞLU | + | Orhan BİRİNCİ | - |
Erol BAHADIR | + | Şenol BÜLBÜL | + |
Gökhan TURUTOĞLU | + | Yusuf SAĞLAM | + |
Açılış ve Yoklama: Başkan tarafından, isim okutmak suretiyle yoklama;
Başkan: Toplantı yeter sayısının olduğu anlaşıldı, birleşimi açıyorum dedi.
Meclis Başkanlığına hitaben Meclis Üyesi Orhan Birinci’nin izin dilekçesi okundu. İzinli sayılması oy birliği ile kabul edildi.
GÜNDEMİN 2. MADDESİ
Saygı Duruşu ve İstiklal Marşımızın Okunması: Meclis Üyeleri ve toplantıda izleyici olarak bulunanlar Saygı Duruşu ve İstiklal Marşımızı okumaya davet edildi. Bir dakika saygı duruşu ardından İstiklal Marşımız okundu.
Önceki birleşimde alınan kararlara ilişkin tutanakta maddi hata olmadığı görüldü.
Hepinizin bildiği üzere, bir önceki meclis toplantısında bağımsız belediye başkanıydım. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın ve teşkilatlarımızın daveti üzerine bakanlarımızın ve milletvekillerimizin desteği ile Ak Partimize katılmış bulunmaktayım. Vakfıkebir’imize, Trabzon’umuza, Memleketimize inşallah hayırlı olur. Bu yolda yürümemizde emeği geçen teşkilatımıza, büyükşehir belediye başkanımıza teşekkür ediyorum. Partiye katılmama vesile olan ve beni partiye kabul eden Cuhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’a sonsuz teşekkür ediyorum. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. İnşallah Vakfıkebir’imize hükümetin desteğiyle çok daha iyi hizmetler yapacağımızı düşünüyorum. Allah yolumuzu açık etsin.
Gündem dışı bir maddemiz var.
GÜNDEM DIŞI 1. MADDE
Kütle Etüdü Kentsel Tasarım Projesi: İmar ve Şehircilik Müdürlüğü ibareli 05.11.2024 tarihli ve 10603 sayılı, “Kütle Etüdü Kentsel Tasarım Projesi” konulu yazı okundu. Oy birliği ile gündeme alındı. Konu hakkında görüş talep eden olmadı. Değerlendirilmek üzere, İmar Komisyonuna havale edilmesi meclisimizce oy birliği ile kabul edildi.
Meclis Üyesi Enver İskenderoğlu: İmar planı yapıldığında kentsel tasarım alanı ilan ettik.. Yaklaşık 16 bin metrekarelik bu alanda belediyemiz tarafından kütle etüdü ve tahmini bir planlama yapıldı. Bu kentsel tasarıma onay verilmesinden dolayı vatandaşlarımıza bir hak tanımış olduk. %20’ye kadar da imar artış hakkı tanımış olduk. Vatandaşımız karlı çıkmış olacak, artı belediyemiz de Vakfıkebir’imiz de daha düzgün görünüşe sahip olacak. Önümüzdeki aya kadar komisyonumuz detaylı inceleyecektir.
Başkan: Milliyetçi Hareket Partisi İlçe Başkanımız aramıza katıldı. Kendisine hoş geldiniz diyorum.
Gündemin diğer maddelerinin görüşülmesine geçildi.
GÜNDEMİN 3/a MADDESİ
Plan ve Bütçe Komisyonunun “Uzun Süre İle Bedelsiz Tahsis Edilen Yerler” Raporu: Belediye Meclisinin 04.09.2024 tarihli birleşiminde Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edilen ve 02.10.2024 tarihli birleşimde gündemde bırakılan, Mali Hizmetleri Müdürlüğü ibareli 29.08.2024 tarihli ve 9909 sayılı, “Uzun Süre İle Bedelsiz Tahsis Edilen Yerler” konulu yazının Plan ve Bütçe Komisyon raporu okundu. Rapor;
“İlçemizde TİSKİ adına; su aboneliği su tahsilatı, bakım onarım çalışmaları ve malzeme deposu olarak kullanılmak üzere bina talebinde bulunmuş, buna karşılık belediyemiz 43 ada 1 parseldeki çarşı mahallesi Belediye Caddesi No: 11’deki binanın zemin katını 5393 Sayılı Belediye Kanunun 18.ncimaddesi (e) bendi gereğince 10 yıllığına aylık 1.000,00TL olarak 05.11.2014 tarih 75 sayılı Meclis kararı ile kiraya verilmesi.
Trabzon Valiliği Aile ve Sosyal Politikalar İl müdürlüğü ile Belediyemiz arasında yapılan protokolünde Çarşı Mahallesi Manifaturacılar Caddesi No:8 Kat:1 adresinde bulunan binanın 1.katını bedelsiz 10 yıllığına 26.09.2016 tarihinde protokol ile kiraya verilmesi.
TİSKİ Müdürlüğünün Abone İşleri Daire Başkanlığı’nın 19.07.2016 tarihli ve 722 yazısı ile Belediyemize ait Çarşı Mahallesi Manifaturalar Caddesi No:8 adresinde bulunan 43 ada 1 parseldeki binanın 2.normal katının idari hizmet binası olarak kullanılmak üzere tahsis talebi doğrultusunda yapılan değerlendirmede 5393 Sayılı Belediye Kanunun 18.ncimaddesi (e) bendi gereği 10 yıllığına aylık kira miktarı 750,00TL bedelle 08.09.2016 tarih ve 30 sayılı Meclis kararı ile kiraya verilmesi.
Trabzon Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü’nün ilçemizde hizmet verebilmesi için binaya ihtiyaç duyulduğu belirtilmiştir. Belediyemize ait Çarşı Mahallesi Manifaturacılar Caddesi No:8 adresinde bulunan 43 ada 1 parseldeki binanın 3.Normal katını idari hizmet binası olarak kullanılmak üzere 10 yıl süre ile bedelsiz tahsis edilmesi 07.04.2017 tarih 17 Sayılı Meclis kararı ile kiraya verilmesi.
Tarım ve Orman Bakanlığı 12. Bölge Müdürlüğü Trabzon Şube Müdürlüğüne bağlı olarak Doğa Koruma ve Milli Parklar Vakfıkebir Şube Şefliğinin ilçemizde hizmet verebilmesine esas olmak üzere Belediyemiz Tüzel kişiliğine ait Çarşı Mahallesi Manifaturacılar Caddesi No:12 adresinde bulunan 43 ada 1 parseldeki binanın 4. Normal katında bulunan 3,4 ve 5 nolu büroların Tarım ve Orman Bakanlığı 12. Bölge Müdürlüğü Trabzon Şube Müdürlüğüne bağlı olarak Doğa Koruma ve Milli Parklar Vakfıkebir Şube Şefliğine 5 yıllığına bedelsiz tahsisine ve kiraya verilmesi
TİSKİ su aboneliği su tahsilatı, bakım onarım, TİSKİ Abone İşleri Daire Başkanlığı, Trabzon Valiliği Aile ve Sosyal Politikalar İl müdürlüğü, Trabzon Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü ve Doğa Koruma ve Milli Parklar Vakfıkebir Şube Şefliği Belediyemize ait taşınmazlarda uzun süre ile bedelsiz tahsis, Protokol karşılığı kiralama ve bedelli tahsis edilmiştir. İlgili kurumlarla değerlendirme yapılarak tahsis, kira ve bedelli tahsis şartlarını oluşturmak ve yeni sözleşme yapmak üzere Belediye Başkanı Fuat Koçal’a yetki verilmesi hususuna oy birliği ile karar verilmiştir.” şeklindedir.
Plan ve Bütçe Komisyonu raporu hakkında konuşma talebi olmadı. Rapor oya sunularak komisyondan geldiği şekliyle oy birliği ile kabulüne, gereği için kararın Mali Hizmetler Müdürlüğüne gönderilmesine karar verildi. (Karar 1)
GÜNDEMİN 3/b MADDESİ
Plan ve Bütçe Komisyonunun “Bütçe İçi İşletme Yönetmeliği” Raporu: Belediye Meclisinin 02.10.2024 tarihli birleşiminde Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edilen Mali Hizmetler Müdürlüğü ibareli 24.09.2024 tarihli ve 10133 sayılı, “Sosyal Tesisler İşletmesi Yönetmeliği” konulu yazının Plan ve Bütçe Komisyon raporu okundu. Rapor;
“Bütçe İçi İşletme, 5393 Sayılı Belediye Kanunun 71’inci maddesi gereğince 08.03.2011 tarihli ve 27868 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan, Mahalli İdareler Bütçe İçi İşletme Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda Belediye Meclisinin 03.05.2024 tarihli ve 23 sayılı Meclis Kararına istinaden Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığının 05.06.2024 tarihli ve 9557967 sayılı iznine dayanarak kurulmuştur.
Kurulan işletmenin uygulamada kullanılmak üzere “Vakfıkebir Belediye Başkanlığı Bütçe İçi İşletme Yönetmeliği” oluşturulması gerekmektedir.
Komisyonumuz yapmış olduğu çalışma sonucunda;
VAKFIKEBİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI
BÜTÇE İÇİ İŞLETME YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Belediye bütçesi içinde oluşan ve oluşturulacak işletmelerin, kuruluş ve işleyişine dair usul ve esasları düzenlemektir.
Dayanak
MADDE 2- (1) Bütçe İçi İşletme, İşletme ve iştirakler Müdürlüğü bünyesinde Vakfıkebir Belediye Meclisince faaliyet alanları belirtilen konularda çalışmaları yürütmek üzere; 13.07.2005 tarihli ve 5393 Sayılı Belediye Kanunun 71’inci maddesi gereğince 08.03.2011 tarihli ve 27868 sayılı Resmî Gazetede yayınlanan Mahalli İdareler Bütçe İçi İşletme Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda Belediye Meclisinin 03.05.2024 tarihli ve 2 sayılı Meclis Kararına ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığının 05.06.2024 tarihli ve 9557967 sayılı iznine dayanarak kurulmuştur.
Tanımlar
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelikte geçen:
a) Başkan: Vakfıkebir Belediye Başkanını,
b) Başkan Yardımcısı: Vakfıkebir Belediye Başkan Yardımcısını,
c) Belediye: Vakfıkebir Belediye Başkanlığını,
ç) Gerçekleştirme Görevlisi: İşletmenin 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununa göre belirlenen gerçekleştirme görevlisini,
d) Harcama Yetkilisi: İşletmenin 5018 sayılı Kanuna göre belirlenen harcama yetkilisini,
e) İşletme: Belediyenin görev ve sorumluluk kapsamında bulunan özel gelir ve giderleri olan hizmetleriyle ilgili olarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığı izni ile kurulan bütçe içi işletmeleri,
f) Müdür: Belediyenin İşletme ve İştirakler Müdürünü veya Bütçe İçi İşletmenin bağlı olduğu Müdürü,
g) Müdürlük: Belediyenin İşletme ve İştirakler Müdürlüğünü veya bağlı olduğu müdürlüğü,
ğ) Muhasebe birimi: Belediyenin muhasebe hizmetlerini yürüten birimini,
h) Muhasebe yetkilisi: Belediyenin 5018 sayılı Kanuna göre belirlenen, muhasebe hizmetlerinin yapılmasından ve muhasebe kayıtlarının usulüne uygun, saydam ve erişilebilir şekilde tutulmasından sorumlu olan yetkiliyi,
ı) Muhasebe Yetkilisi Yardımcısı: İşletmenin iş hacminin zorunlu kalması halinde bu işler için ayrı olarak görevlendirilen muhasebe yetkilisi yardımcısını,
i) Üst yönetici: Vakfıkebir Belediyesi Başkanını veya yetki devri yaptığı Belediye Başkan Yardımcısını,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat Yapısı
Kuruluş
MADDE 4- (1) Bütçe içi İşletme, İşletme ve İştirakler Müdürlüğü bünyesinde kurulmuş olup teşkilat yapısı içerisinde harcama yetkilisi, gerçekleştirme görevlileri, muhasebe yetkilisi, muhasebe yetkilisi yardımcısı ve muhasebe yetkilisi mutemedi görev almaktadır.
(2) Bütçe içi işletme, Belediyenin Mali Hizmetler Müdürlüğü veya diğer birimleri uhdesinde de kurulabilir. Bu durumda harcama yetkilisi, gerçekleştirme görevlileri, muhasebe yetkilisi ve muhasebe yetkilisi mutemedi bağlı olduğu birime göre tespit edilir.
Organizasyon Yapısı
MADDE 5- (1) Bütçe İçi İşletme; İşletme ve İştirakler Müdürlüğü bünyesinde, Üst yönetici olarak Başkana veya Başkanın görevlendirerek yetki verdiği Başkan Yardımcısına bağlı olarak çalışır. Bütçe İçi İşletme bünyesindeki; Tahsilat ve Takip İşlemleri, Gider Tahakkuk ve Ödeme İşlemleri, Muhasebe, İdari ve Mali İşlemler konularıyla ilgili alt birimlerden oluşur. Organizasyon şemasındaki yatay ve dikey hiyerarşik yapılanma; müdürün teklifi ve Başkanın onayıyla oluşur ve yürürlüğe girer. Başkan organizasyon yapısını resen değiştirmeye yetkilidir.
Bütçe İçi İşletmenin Görevleri
MADDE 6- (1) İşletme ve İştirakler Müdürlüğü bünyesindeki Bütçe İçi İşletme'nin görevleri, aşağıda sıralandığı gibidir.
a) 5393 sayılı Belediye Kanunu'nun 18’inci maddesinin birinci fıkrasının (i) bendi ve 71’inci maddesi ile Mahalli İdareler Bütçe İçi İşletme Yönetmeliği çerçevesinde Bütçe İçi İşletmeler kurulmasına yönelik çalışmaların sekretaryasını yapmak, izlenecek yasal prosedürü takip etmek ve sonuçlandırmak, kurulması halinde belirlenmiş faaliyet alanı içerisinde mevzuatı dahilinde bütçe içi işletmeleri işletmek.
b) 5393 sayılı Belediye Kanunu, Mahalli İdareler Bütçe İçi İşletme Yönetmeliği, Belediye Meclisi veya Üst yönetimce kendisine faaliyet alanları çerçevesinde verilecek olan Belediyenin; sosyal, kültürel ve sportif tesislerin işletilmesi, yapımı ve yapımın üstlenilmesine yönelik çalışmaların sekretaryasını yapmak, izlenecek yasal prosedürü takip etmek ve sonuçlandırmak.
c) Belediyenin bütçe içi işletmesi ile ilgili olarak; Belediye Encümeni veya Belediye Meclisince alınması gereken kararlara ilişkin müzekkere hazırlamak ve süresinde ilgili organlara sunulmasını sağlamak, Belediyenin karar organlarınca alınan kararların uygulanması hususunda gerekli idari ve mali iş ve işlemleri yapmak.
ç) Bütçe İçi İşletmenin görev, yetki ve sorumlulukları çerçevesinde yapmış oldukları işlemlerin sonucunda; herhangi bir gelir tahakkuku veya gelir ve alacakların takip ve tahsilini gerektiren bir durumun ortaya çıkması halinde; gerekli tahakkuk işlemlerini yaparak belediyemiz adına takip ve tahsilatı yapılmak üzere ilgili birimlere bildirmek, Mevzuatla verilen görevle ile Başkanlık tarafından verilen sair görevleri çalışma ilkelerine uygun olarak etkin, düzenli ve verimli bir biçimde yürütmek.
Harcama Yetkilisi
MADDE 7- (1) İşletme ve İştirakler Müdürü aynı zamanda Bütçe İçi İşletmelerin de harcama yetkilisidir. Bütçe İçi İşletme adına satın alma kararlarını onaylamaya, sözleşme yapmaya, protokoller imzalamaya, ödeme emri belgelerini imzalamaya, Bankalarda hesap açmaya, işletme konusu giderlere ilişkin gerekli ödeme belgelerini harcama yetkilisi sıfatıyla imzalamaya İşletme ve İştirakler Müdürü yetkilidir.
Harcama yetkilisi 31.12.2005 tarihli ve 26040 sayılı Resmî Gazete ‘de yayımlanan Harcama Yetkilileri Hakkında Genel Tebliğ'de (Seri No: l) belirtilen usul ve esaslara göre harcama yetkisini hiyerarşik olarak kendisine en yakın alt kademe yöneticilerine devredebilir. Bütçe içi işletmenin Belediyenin Mali Hizmetler Müdürlüğü veya diğer birimleri uhdesinde kurulması halinde ise harcama yetkilisi buna göre ilgili mevzuat çerçevesinde tespit edilir.
Gerçekleştirme Görevlileri
MADDE 8- (1) Bütçe içi işletmenin gerçekleştirme görevlileri, harcama yetkilisi tarafından görevlendirilecek kişilerdir. Harcama talimatı üzerine, işletmeyle ilgili işin yaptırılması, mal ve hizmetin satın alınması ve tesellümü, belgelendirilmesi ve ödeme için gerekli belgelerin hazırlanması görevlerini yürütürler.
(2) Harcama yetkilisi, bir veya birden fazla kişiyi, diğer görevlilerce düzenlenen gerçekleştirme belgelerini toplamak, kontrol etmek ve bunları düzenleyeceği bir ödeme emri belgesine bağlamak suretiyle işlemin taahhüt ve tahakkuk aşamalarını tamamlayarak ödemeye hazır duruma getirmek üzere görevlendirebilir.
Muhasebe Yetkilisi
MADDE 9- (1) Muhasebe hizmetlerini yürüten muhasebe yetkilisi işletmenin de muhasebe yetkilisidir. Muhasebe hizmeti; işletme adına gelirlerin ve alacakların tahsili, giderlerin hak sahiplerine ödenmesi, para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi, gönderilmesi ve diğer tüm malî işlemlerin kayıtlarının yapılması ve raporlanması işlemleridir.
(2) İşletmenin hesabı, muhasebe yetkilisi tarafından, mahalli idare kesin hesabına dahil edilerek ilgili mercilere verilir.
(3) İşletmenin Kurumlar Vergisi ve Katma Değer Vergisine tabi faaliyetleri ilgili ilgili beyan, bildirim ve vergi dairesi nezdindeki diğer işlemlerinin yürütülmesi amacıyla dışardan hizmet alımı suretiyle mali müşavir desteği alınabilir.
Muhasebe Yetkilisi Yardımcısı
MADDE 10- (1) İşletmenin iş hacminin zorunlu kalması halinde muhasebe hizmetleri için ayrı bir muhasebe yetkilisi yardımcısı görevlendirilebilir. Muhasebe yetkilisi yardımcılarının görevlendirilmesine ve yetkilendirilmesine ilişkin hususlar, 21.01.2006 tarihli ve 26056 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Muhasebe Yetkilisi Adaylarının Eğitimi, Sertifika Verilmesi ile Muhasebe Yetkililerinin Çalışma Usul ve Esaslara Hakkında Yönetmelik hükümleri çerçevesinde belirlenir.
Muhasebe Yetkilisi Mutemedi
MADDE 11- (1) Muhasebe Yetkilisi adına ve hesabına para ve parayla ifade edilebilen değerleri geçici olarak almak, muhafaza etmek, vermek veya göndermek ve bu işlemlerle ilgili olarak doğrudan muhasebe yetkilisine karşı sorumlu olmak üzere Muhasebe Yetkilisi tarafından Muhasebe Yetkilisi mutemedi görevlendirilir.
2) Muhasebe Yetkilisi Mutemedi olarak seçilen görevlilerin adı soyadı, görev yeri, unvanı, imzası, görev ve yetkileri ilk görevlendirmede Muhasebe Yetkilisine yazılı olarak bildirilir. Bu kişiler 02.06.1934 tarihli ve 2489 sayılı Kefalet Kanunu'na göre kefalete tabidirler.
Kadro işlemleri
MADDE 12- (1) İşletmede kadro işlemleri hususunda 10.06.2007 tarihli ve 26548 Sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan İl Özel İdaresi Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik ile 22.02.2007 tarihli ve 26442 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşlar ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik hükümleri uygulanır.
(2) İşletmelerde ihtiyaç halinde hizmet alımı veya geçici ve sürekli işçi alımı suretiyle de iş gördürülebilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Bütçe İşlemleri
Bütçe işlemleri
MADDE 13- (1) Bütçe içinde kurumsal sınıflandırmada işletme, İşletme ve İştirakler Müdürlüğünün altında kodlanır.
İşletme adına ayrılan ödenekler, fonksiyonel sınıflandırılmada ekonomik işler ve hizmetler kodunda gösterilir.
İşletmenin, iktisadi ticari işlerine ilişkin giderler ile birlikte personel giderleri, sosyal güvenlik kurumuna devlet primi giderleri, mal ve hizmet alımı giderleri ve sermaye giderleri ile transferleri işletme bütçesinden yapılır.
İşletme ödeneğinin iktisadi ve ticari işler için nakit sermaye olarak kullanılacak kısmı ise ekonomik sınıflandırmada borç verme kodunda gösterilir. Bu ödenek işletme adına açılmış bir özel hesaba aktarılmak suretiyle kullanılır.
İşletme ödeneğinden kullanılmayan kısmı yılsonunda iptal edilir. İşletme faaliyetlerinden sağlanan gelir fazlası veya kâr mahalli idare bütçesine gelir kaydedilir. Ticari faaliyetin ve iktisadi teamüllerin gerektirdiği kısa vadeli borçlanmalar dışında, finansman amacı ile borçlanma yapılamaz.
Muhasebe İşlemleri
MADDE 14- (1) İşletme faaliyetlerinin muhasebe işlemleri 27.05.2016 tarih ve 29724 Mükerrer sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği hükümlerine göre Mali Hizmetler Müdürlüğü Muhasebe biriminde tutulur.
işletmenin kurumlar vergisine tabi faaliyetleri, hesap planı bakımından, sadece bütçe işlemlerinin muhasebeleştirilmesi ve raporlanmasına ilişkin olarak Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği hükümlerine tabidir.
İşletmenin gelir ve giderlerinin Belediyenin hesaplarıyla konsolide edilip raporlanması için işletmenin her bir aya ilişkin gelir ve gider rakamları ekonomik sınıflandırmaya uygun şekilde en geç takip eden ayın 5. günü mesai saati bitimine kadar Mali Hizmetler Müdürlüğüne bildirilir. Aralık ayına ilişkin gelir ve giderlerin ise en geç 31 Aralık günü mesai saati bitimine kadar Mali Hizmetler Müdürlüğüne bildirilmesi zorunludur.
İşletmenin ticari mal ve hizmet alım satımlarına ilişkin (kurumlar vergisine tabi) faaliyetleri için, 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 175 inci ve mükerrer 257’nci maddeleri hükümleri uyarınca belirlenen muhasebe standartları, tek düzen hesap planı ve mali tabloların çıkarılmasına ilişkin usul ve esaslar çerçevesinde defter tutulur. Mahalli idare bütçesi içinde yapılan personel ve diğer yönetim ve donatım giderleri kurum kazancının tespitinde ve Kurumlar Vergisi beyannamesinin düzenlenmesinde ayrıca dikkate alınır.
İşletmenin Kurumlar Vergisine tabi faaliyetlerinin muhasebeleştirilmesi için üst yönetimce uygun görülmesi halinde dışardan mali müşavir desteği alınabilir.
Harcama Belgeleri
MADDE 15- (1) İşletme faaliyetlerinde, mali işlemlerin gerçekleştirilmesinde ve muhasebeleştirilmesinde ödeme belgesine bağlanacak kanıtlayıcı belgelerde 15.08.2007 tarihli ve 26614 Sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Mahalli İdareler Harcama Belgeleri Yönetmeliği hükümleri uygulanır.
Bütçe İçi İşletmenin Giderleri
MADDE 16- Bütçe içi işletmenin giderleri şunlardan oluşur:
(I) İşletme faaliyetlerinin yerine getirilmesinde iştigal konusu işler için alınacak mal ve malzeme, kiralama ve satın alma bedelleri, işletmelerde çalışan belediye, belediye şirketi ve diğer personelin ücret, sigorta, giyim, yemek, ulaşım vb. giderleri.
İşletme için gerekli her türlü demirbaş, taşıt, makine, teçhizat, araç gereç, kırtasiye ve baskı giderleri ile normal bakım onarım giderleri, işletme faaliyetlerinin yürütülmesi için gerekli kiralama, akaryakıt, doğalgaz, elektrik, su, haberleşme vb. cari giderler, faaliyetlerin tanıtım ve reklamları için gerekli baskı, basın yayın ve diğer tanıtım ve reklam giderleri, İşletme faaliyetleri ve kazançları gereği ödenecek vergi, sigorta ve her türlü giderler.
Avans İşlemleri
MADDE 17- (1) Gerçekleştirme ve ödeme belgeleri ile İlgili işlemlerin tamamlanması beklenilmeyecek ivedi ve zorunlu giderler ile işletmelerin ticari faaliyetleri için harcama yetkilisinin uygun görmesi ve karşılığı ödeneğin saklı tutulması kaydıyla görevlendirilecek mutemede üst sınırı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu ile belirlenen tutarda avans verilebilir. İşletmenin ticari faaliyetleri için işletme kasasından verilen avanslarda bu tutar beş katına kadar yükseltilebilir. Her mutemet aldığı avanstan harcadığı tutara ilişkin harcama belgelerini, avansın alındığı tarihi izleyen bir ay içinde muhasebe servisine vermek ve üzerinde kalan avans bakiyesini iade etmekle yükümlüdür. Mali yılsonunda alınan avanslar bir aylık süreye bakılmaksızın mali yılın son günü tamamen kapatılır. Süresinde mahsup edilmeyen avanslar 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanuna göre gecikme zammıyla birlikte ilgili mutemetten tahsil edilir.
İhale İşlemleri
MADDE 18- (1) İşletme adına kaynak kullanımını gerektiren ihale ve satın alma işlemleri 4734 sayılı Kamu ihale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ile bu kanunlara dayanılarak yayımlanan yönetmelik, usul ve esaslar, genel tebliğ ve ikincil mevzuat hükümlerine göre yürütülür.
(2) İşletmenin katılacağı ihalelerde teklif vermeye işletme müdürü veya görevlendireceği bir kişi yetkilidir.
İşletmenin Faaliyet Alanları
MADDE 19- (1) İşletmenin faaliyet alanları şunlardır:
a) Hayat boyu öğrenme kapsamında teknolojik, sanatsal, sosyal, kültürel, sportif, kişisel gelişim ve benzeri konularla ilgili kurslar açmak, kiralamak veya işletmek,
b) Kreş ve gündüz bakımevi, masal evi açmak, kiralamak veya işletmek,
c) Kitap kafe ve okuma salonları gibi yerleri açmak, kiralamak veya işletmek,
ç) Kahvaltı evi, büfe, kantin, çay bahçesi, kafeterya vb. işletmeleri açmak, kiralamak veya işletmek,
d) Gastronomi, yöresel lezzet, coğrafi işaretli vb. üretim ve satım işletmeleri açmak, kiralamak veya işletmek,
e) Düğün, nikah, balo, konferans salonları ile konaklama tesisleri ve sosyal tesisler açmak, kiralamak veya işletmek,
f) Açık ve kapalı spor salonu, yüzme havuzu ve oyun alanları açmak, kiralamak veya işletmek,
g) At çiftliği ve binicilik tesisleri açmak, kiralamak veya işletmek,
ğ) Hayvan bakım oteli ve kiralama merkezleri ile mezbaha işletmeleri çalıştırmak,
h) Halkın günlük yaşamını etkileyecek gıda, temizlik ve diğer ihtiyaç maddeleri üretim, alım satımı ve ticaretini yapmak, diğer zorunlu ihtiyaç maddelerinin alım satımını yapmak buna uygun işyeri ve satış reyonları oluşturmak,
ı) Enerji (rüzgâr enerjisi, güneş enerjisi, vb.) üretim ve satışı ile akaryakıt istasyonu açmak, çalıştırmak, kiralamak, kiraya vermek, Çimento, demir, çelik, kömür vb. emtiaları alım satım ve ticaretini yapmak, Çevre ve temizlikle ilgili (ambalaj atığı toplama, atık ayrıştırma ve dönüştürme tesisi vb.) işleri yapmak ve yaptırmak,
i) Başkanlık Oluru ile bütçe içi işletme kapsamında işletilmesine karar verilen diğer yerleri ve tesisleri işletmek.
Yukarıda belirtilen fıkralardaki maddelerin halka aracısız dağıtımını sağlamak amacıyla üreticiler, belediyeler, köyler, kamu iktisadi kuruluşları, kamu kurum ve kuruluşları ve kooperatiflerle üretim, değerlendirme ve pazarlama konularında her türlü işbirliği ve ticaretini yapabilir.
İşletme; faaliyet konularında mevzuata uygun olarak teminat mektubu, çek vb. alıp verebilir, fatura vb. evraklar düzenleyebilir. Süresi içerisinde gerekli makamlara bildirimlerini yapar.
İşletme konusu işlerin görülmesi için gerekli mağaza, depo, arsa, arazi, rüzgâr gülü, akaryakıt istasyonu, enerji santralı gibi taşınmaz mallarla, taşıt, diğer araç ve gereçleri temin edilebilir, satın alabilir veya kiralanabilir, Belediyeye ait yerlerini çalıştırabilir.
Satın alınan, yaptırılan taşınır ve taşınmaz mallar Belediyenin mülkiyetine geçmekle birlikte, kira ile tutulan diğer taşınır ve taşınmazlar bu maddedeki işler dışında kullanılamaz.
Düzenleme yapma yetkisi
MADDE 20- (1) Mahalli idareler görev ve sorumluluğu kapsamında bulunan, özel gelir ve giderleri olan hizmetleriyle ilgili olarak kurulan bütçe içi işletme için bu yönetmelikte Belediye Meclisi düzenleyici işlemler yapabilir.
Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE 21- (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hususlarda, Belediyenin ve işletmenin tabi olduğu mevzuat hükümleri ile 01.05.2007 tarihli ve 26509 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Döner Sermayeli İşletmeler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği ile diğer ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 22- (1) Bu yönetmelik Belediye Meclisi tarafından onaylanmasını takiben 3011 sayılı kanun 2’nci maddesi doğrultusunda ilan edildiği tarihten itibaren yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 23- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.
GEREKÇE
Bütçe içi işletme, mahalli idarelerin görev ve sorumluluk kapsamında bulunan özel gelir ve giderleri olan hizmetleriyle ilgili olarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığının izni ile kurulan işletmeleri ifade etmektedir.
Bütçe içi işletmeler belediyelerin tesis ve hizmetlerini özelleştirmek veya piyasa koşullarında faaliyetlerine devam etmek istemedikleri durumlarda, Belediye uhdesinde kurulabilecek alternatif bir araç olarak kullanılmaktadır.
Bütçe içi işletmeler; belediye tüzel kişiliği içerisinde yer alan, özel geliri ve özel gideri bulunan, ancak şirket niteliği taşımayan ve ayrı tüzel kişiliği olmayan ticari, sınai ve zirai kazanç elde eden birimlerdir.
Belediyemizce, Vakfıkebir ilçesi sınırlarında sosyal belediyecilik anlayışını hayata geçirmek ve bu anlayışımızı, tüm ailelerimize, çocuklarımıza, gençlerimize, kadınlarımıza, yaşlılarımıza ve engellilerimize hizmet verecek şekilde genişletmek amacıyla halkımızın yerel ve ortak nitelikteki ihtiyaç ve taleplerini de dikkate alarak insan odaklı, doğal kaynaklarını koruyan, iklime duyarlı, huzur ve güven içinde daha kaliteli bir yaşam sürmesi için faaliyette bulunmak üzere Belediyemiz uhdesinde özel gelir ve gideri bulunan bütçe içi işletmeler kurulması planlanmaktadır.
Yönetmelik ile Vakfıkebir Belediyesinin hedefleri ve ilkeleri doğrultusunda kamu kaynaklarının etkili ve verimli kullanılması, yerel hizmetlerin dengeli dağılımının temin edilmesi, Belediyemiz tarafından sunulan hizmetlerde kalitenin arttırılması ve hemşerilerimize medeni yaşamın gereklilikleri doğrultusunda hizmet vermek için Vakfıkebir Belediyesi bünyesinde kurulacak iktisadi işletme hakkında alınan meclis kararı ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı izni alınmış olup Belediye bütçesi içinde oluşan ve oluşturulacak işletmelerin, kuruluş ve işleyişine dair usul ve esaslara amaçlanmıştır.
Şeklindeki, “Vakfıkebir Belediye Başkanlığı Bütçe İçi İşletme Yönetmeliği” oy birliği ile uygun görülmüştür.” şeklindedir.
Plan ve Bütçe Komisyonu raporu hakkında konuşma talebi olmadı. Rapor oya sunularak komisyondan geldiği şekliyle oy birliği ile kabulüne, gereği için kararın Mali Hizmetler Müdürlüğüne gönderilmesine karar verildi. (Karar 2)
GÜNDEMİN 4/a MADDESİ
İmar Komisyonunun “Beş Yıllık İmar Programı” Raporu: Belediye Meclisinin 02.10.2024 tarihli birleşiminde İmar Komisyonuna havale edilen İmar ve Şehircilik Müdürlüğü ibareli 25.09.2024 tarihli ve 10148 sayılı, “Beş Yılık İmar Programı” konulu yazının İmar Komisyon raporu okundu. Rapor;
“Vakfıkebir İlçesi Merkez ve Mahalleleri 1/1000 Ölçekli Revizyon İlave Uygulama İmar Planı 5 Yıllık İmar Programı taslağı hakkında.
Komisyonumuz tarafından yapılan değerlendirmede; Vakfıkebir İlçesi Merkez ve Mahalleleri 1/1000 Uygulama İmar Planı Plan Hükümleri 10.2. madde "uygulama imar planında gelişme alanlarındaki kadastral parsellerde 3194 sayılı imar kanununun 18. maddesi kapsamında uygulama yapılmadan inşaat ruhsatı verilemez ve 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 10. maddesi "Belediyeler; imar planlarının yürürlüğe girmesinden en geç 3 ay içinde, bu planı tatbik etmek üzere 5 yıllık imar programlarını hazırlarlar. Beş yıllık imar programlarının görüşülmesi sırasında ilgili yatırımcı kamu kuruluşlarının temsilcileri görüşleri esas alınmak üzere meclis toplantısına katılır. Bu programlar, belediye meclisinde kabul edildikten sonra kesinleşir. Bu program içinde bulunan kamu kuruluşlarına tahsis edilen alanlar, ilgili kamu kuruluşlarına bildirilir. Beş yıllık imar programları sınırları içinde kalan alanlardaki kamu hizmet tesislerine tahsis edilmiş olan yerleri ilgili kamu kuruluşları, bu program süresi içinde kamulaştırırlar. Bu amaçla gerekli ödenek, kamu kuruluşlarının yıllık bütçelerine konulur." hükümleri doğrultusunda Vakfıkebir İlçesi Merkez ve Mahalleleri 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planına dair hazırlanan 2024-2029 yıllarını kapsayan 5 Yıllık İmar Programı taslağının incelenmesi kapsamında 6360 Sayılı Kanunun ile yetki alanımıza dahil edilen belde mahalleleri ile birlikte toplam 13 mahalle birlikte değerlendirilmiştir.
2024-2029 yıllarını kapsayan 5 Yıllık İmar Programı taslağında yer alan 18. madde uygulama etapları, kamulaştırılacak alanlar ve diğer konular incelenerek ekte yerleri, nitelikleri ve maliyetleri belirtilen işlerin ekli tabloda tespit edilen öncelik sıralarına göre yapılmak üzere kararın kesinleştiği tarih itibariyle beş yılı kapsayan 5 Yıllık İmar Programı taslağının uygun olduğu mütalaa edilmiştir.
İmar programına ilişkin ekte yer alan tablo, cetveli vs. içeren dökümanların düzenlendiği şekliyle yapılmak üzere kararın kesinleştiği tarih itibariyle beş yılı kapsayan Vakfıkebir İlçesi Merkez ve Mahalleleri 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı 5 Yıllık İmar Programı taslağının 3194 sayılı İmar Kanunun 10. maddesi uyarınca komisyonumuzun oy birliği ile uygun görülmüştür.” şeklindedir.
Komisyon Başkanı Enver İSKENDEROĞLU: Geçen ayki meclis toplantımızda Prof. Dr. Bayram Uzun hocamız bizleri detaylı bir şekilde bilgilendirmişti. Biz komisyonumuzca Trabzon Büyükşehir Belediyesi İmar daire başkan ile konuyu değerlendirdik. Plan hakkında daha önce bilgilendirme yapılmıştır. Bu programın hazırlanmasında emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Hayırlı olsun.
Başka konuşma talebi olmadı.
İmar Komisyonu raporu hakkında konuşma talebi olmadı. Rapor oya sunularak komisyondan geldiği şekliyle oy birliği ile kabulüne, gereği için kararın İmar ve Şehircilik Müdürlüğüne gönderilmesine karar verildi. (Karar 3)
GÜNDEMİN 4/b MADDESİ
İmar Komisyonunun “Doğalgaz Çalışmalarında İmar Adası İçinde Kalan Kadastral Yollar” Raporu: Belediye Meclisinin 02.10.2024 tarihli birleşiminde İmar ve Şehircilik Müdürlüğü ibareli 26.09.2024 tarihli ve 10167 sayılı, “Doğalgaz Çalışmalarında İmar Adası İçinde Kalan Kadastral Yollar” konulu yazının İmar Komisyon raporu okundu.
Rapor; “Vakfıkebir ilçesi, 1/1.000 ölçekli uygulama imar planı içinde Çarşı Mahallesinde 14 Şubat Kurtuluş Caddesi ve Kemaliye Mahallesi Merve sokağın bir kısımları imar adası içinde kalmaktadır. Çarşı ve Kemaliye Mahallelerinde doğal gaz hizmeti konusunda gelen taleplere cevap verilememektedir.
a) 4646 sayılı Doğal Gaz Piyasası Kanununun Doğal Gaz Piyasa Faaliyetleri bölümünün 4. maddesinin 8) (Ek:25/11/2020-7257 mad.) bendi gereği; yapı kullanım izin belgesi, yapı ruhsatı veya yapı kayıt belgesi bulunan yapıların bulunduğu bölgeye, Aksa Doğal Gaz Dağıtım A.Ş. Tarafından yapılacak doğal gaz şebeke yatırımlarının, yapım tarihinden itibaren 10 yıl içerisinde deplase edilmesi gerektiğinde, yatırımla ilgili tüm maliyetlerin Belediyemiz tarafından üstlenileceği,
b) Deplase zorunluluğu gerektiğinde, gaz arzı sağlanan binalarda kesinti olmaması için öncelikli olarak hattın deplase edileceği yeni yol platformunun veya deplasenin fiili yolda olması halinde ise yol kırmızı kotlarına uygun yol platformunun Belediyemiz tarafından yerinde oluşturulacağına,
c) Doğal Gaz dağıtım hattının geçeceği fiili yolda özel mülkiyet ile çakışma olması durumunda, hattın kaldırılması, kullanımının kısıtlanması veya durdurulması gibi bir ihtilaf halinde, ihtilafın belediyemiz tarafından giderileceğinin, ihtilaf nedeniyle oluşacak her türlü zarar, tazminat ve giderlerin Belediyemiz tarafından karşılanacağı,
d) Kesintisiz doğal gaz arzında aksaklık yaşanmaması, doğal gazın süreli veya süresiz durmasına sebebiyet verilmemesi için, doğal gaz hattının geçtiği ve geçeceği fiili yolların imar yolu olarak işlenmesine ve ileride kapanmaması için ihdas v.b. işlemlere konu edilmeyeceği,
e) Tüm sorumluluğu Belediyemize ait olmak üzere; kamulaştırma, yola terk, parselasyon, 18. madde uygulaması gibi imar uygulamaları yapılarak, fiili yolların imar mevzuatına uygun yol haline getirilmesi için acilen işlemlerin başlatılacağı, en kısa sürede tamamlanacağı, tamamlanana kadar tüm sorumluluğun belediyemizde kalmaya devam edeceği hususu, şeklinde hazırlanan, uygulamaya ilişkin hükümler Komisyonumuzca oy birliği ile uygun görülmüştür.” şeklindedir.
Komisyon Başkanı Enver İSKENDEROĞLU: İmar planı ile mevcut yol uyuşmadığı için, AKSA Doğalgaz A.Ş. bizde 10 yıl içerisinde plandaki yolun açılması durumunda maliyetin belediyemiz tarafından karşılanmasını talep etmekte. Kabul etmezsek te doğalgaz çalışmalarını durduracağını ifade etti. Bizde çalışmaların devamı için maliyeti karşılamayı halkımız doğalgaza daha erken ulaşması adına kabul etmiş oluyoruz.
Başka konuşma talebi olmadı.
İmar Komisyonu raporu hakkında konuşma talebi olmadı. Rapor oya sunularak komisyondan geldiği şekliyle oy birliği ile kabulüne, gereği için kararın İmar ve Şehircilik Müdürlüğüne gönderilmesine karar verildi. (Karar 4)
GÜNDEMİN 5. MADDESİ
2025 Yılı Gelir Tarifesinin Oluşturulması Konusunun Görüşülmesi: Mali Hizmetler Müdürlüğü ibareli 21.10.2024 tarihli ve 10425 sayılı “2025 Yılı Gelir Tarifesi” konulu yazı okundu. Konu hakkında görüş talep eden olmadı. Değerlendirilmek üzere, Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edilmesi meclisimizce oybirliğiyle kabul edildi.
GÜNDEMİN 6. MADDESİ
Sivil Katılım Hibe Program Konusunun Görüşülmesi: Fen İşleri Müdürlüğü ibareli 23.10.2024 tarihli ve 10470 sayılı, “Sivil Katılım Hibe Program” konulu yazı okundu. Başkan proje hakkında açıklamada bulundu. Konu hakkında görüş talebi olmadı.
Sivil Katılım Hibe programı kapsamında Türkiye Çimento Sanayicileri Birliği (TÜRKÇİMENTO) tarafından başvurusu yapılan PJ162 referans numaralı “İklim Değişikliğine Dirençli Kalkınmanın Geleceği: Pozitif Enerji Bölgeleri” başlıklı projede Vakfıkebir Belediyesi olarak ortaklık kurulmasına, söz konusu projenin uygulanmasına ve söz konusu proje kapsamında, Vakfıkebir Belediye Başkanı olarak Fuat Koçal’ın projenin uygulanmasına ilişkin kurumumuzu temsil ve ilzama münferiden yetkilendirilmesine oybirliğiyle kabulüne ve gereği için kararın Fen İşleri Müdürlüğüne gönderilmesine karar verilmiştir. (Karar 5)
GÜNDEMİN 7. MADDESİ
Müzekkere okunmadan önce süreci paylaşayım. Ankara’da çok değerli Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanımızla bir araya geldik. Bakanlarımız Milletvekillerimiz teşkilatımızın katkısını gördük. Birçok yardımın yanında 22 tonluk paletli ekskavatör ve çöp konteyneri hibesi oldu. Bununla ilgili karar alarak bakanlığa göndereceğiz. DMO üzerinde bu makineyi ilçemize kazandıracağız. Bakanımıza, emeği geçen bakanlarımıza, milletvekillerimize sonsuz teşekkür ediyoruz.
Paletli Ekskavatör Temini Konusunun Görüşülmesi: Fen İşleri Müdürlüğü ibareli 24.10.2024 tarihli ve 10492 sayılı, “Paletli Ekskavatör Temini” konulu yazı okundu. Bakanlık paletli ekskavatör için 8 milyon TL ve çöp konteyneri için 645 bin TL ayırdı. Bizde gerekli çalışmayı yapıp en kısa zamanda ilçemize kazandırmış olacağız. Meclis Üyesi Gökhan Turutoğlu konu hakkında görüş talebi oldu.
Meclis Üyesi Gökhan TURUTOĞLU: Bu yardım hazineden mi, yoksa Ak Partiden mi geldi?
Meclis Üyesi Nur Zaman İstanbul Büyükşehir Belediyesinin Yaşlı Bakımevi yapma talebi karşılık bulmadı.
Meclis Üyesi Enver İskenderoğlu söz istedi. Kürsüde konuşma talebinde bulundu.
Meclis Üyesi Enver İSKENDEROĞLU: Önceki dönem böyle bir talep olmamıştır. Ancak, Meclis Başkan Vekili olarak meclisi ben yönetiyordum. O dönem CHP’li meclis üyemiz sözlü önerge vermek istiyorum. Bu sözlü önergede de İstanbul Büyükşehir Belediyesi yardım yapmak istiyor bunun gündeme alınmasını talep ediyorum dedi. Bizde gündeme alınacak şeyi; yazılı belgeyle ne olduğuyla alakalı. Bir talep yazısıyla şunu şu bedelle Vakfıkebir Belediyesine, şu hibeyi vermek istiyoruz. Dediğinizde başımızın üstünde yeri var. Biz yardım yapmak istiyoruz. Havada bir şeydir. Şov amaçlı yapılmıştır. Böyle bir talep geçmiş 5 yıl içerisinde Vakfıkebir Belediyesi Kayıtlarında yoktur. Bakın özellikle özürlü ve yaşlı bakımevi dediğiniz için cevap veriyorum.
Meclis Üyesi Nur ZAMAN: Bizim de kayıtlarımızda var, şov değil.
Meclis Üyesi Yusuf SALAM: Bu ülkeyi Ak Parti hükümeti yönetiyor. Ak Parti hükümeti bakanı Vakfıkebir Belediyesine hibede bulunmuştur.
Başkan. Arkadaşlar bunu polemik konusu yapmanın gereği yok. Konuşmamda Çevre Şehircilik ve İklim Değişikli Bakanı diye ifade ettim. İyi niyetle yapılan her şeye minnet duyarız. Gündeme devam edildi.
17.05.2024 tarihli ve 32549 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 2024/7 sayılı Cumhurbaşkanlığının Genelgesinde “İdarelerin Devlet Malzeme Ofisi (DMO) tarafından mal hizmetlerinin DMO aracılığıyla temini esas olacaktır.” hükmü bulunmaktadır. 237 sayılı Taşıt Kanununun 10’uncu maddesinde 2. fıkrası “…İl Özel İdareleri, Belediyeler ve bunların bağlı kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri kendi meclis kararı ile taşıt edinirler.” denildiğinden belediyemizce yürütülen çalışmalarda kullanılmak üzere 1 adet paletli ekskavatör ile çöp konteynerlerinin alınmasına ihtiyaç duyulmaktadır.
İhtiyaç duyulan 1 adet paletli ekskavatör ile çöp konteynerlerinin DMO’dan satın alınması meclisimizce oy birliği kabul edildi. (Karar 6)
GÜNDEMİN 8. MADDESİ
Numarataj Çalışmaları (Yeni Yol İsim Öneri Listesi) Konusunun Görüşülmesi: Fen İşleri Müdürlüğü ibareli 30.10.2024 tarihli ve 10549 sayılı, “Numarataj Çalışmaları (Yeni Yol İsim Öneri Listesi)” konulu yazı okundu.
Başkan, konu hakkında açıklama yapması için, Destek Hizmetleri Müdür V. Ali Batur’u kürsüye davet etti.
Büyükşehir tarafından bu çalışma pandemi öncesinde başlamıştır. Cadde sokak isim levhaları ve kapı numaraları çakılarak yaşanan sorunlar giderilmesi planlamış, o dönem için ihale açılmıştı. Yapılması planlanan çalışma pandemi ile aksadı. Ortahisar, Akçaabat, Of, Çakara bitti. Bu tarafa doğru gelindiğinde Çarşıbaşı, Vakfıkebir, Beşikdüzü kaldı. Vakfıkebir’de kentsel yaşam alanı olan 15 mahalle dahil edildi.
Başkan: Bu mahallelerde değişiklik biz mi yaptık?
Büyükşehir yetkisinde oluğu için çalışmayı onlar takip ediyor. Bu mahalleler 1 Aydoğdu Mahallesi, 2 Çarşı Mahallesi, 3 Kemaliye Mahallesi, 4 Kirazlık Yeni Mahalle, 5 Kirazlık Mahallesi, 6 Hacıköy Mahallesi, 7 Cumhuriyet Mahallesi, 8 Çamlık Mahallesi, 9 Büyükliman Mahallesi, 10 Çamlık Sahil Mahallesi, 11 Körez Mahallesi, 12 Küçükdere Mahallesi, 13 Demirci Mahallesi, 14 Yalıköy Mahallesi ve 15 Hürriyet Mahallesi. Bu mahallelerde küme evler olarak tabir edilen yerleri kaldırdı. Buralara cadde ve sokak isimleri yerine numaralandırılmış sokak cadde isimleri verildi. Örnek Turutoğlu Küme Evleri 6 Nolu Sokak olarak isimlendirildi. Yasa gereği kaymakam uygun görüşü ile büyükşehir belediyesine gönderilecek.
Konu hakkında görüş talebi olmadı.
Yapılan görüşme neticesinde kentsel yerleşim alanın ilgilendiren toplam 15 (onbeş) mahallede Mekansal Kayıt Adres Sistemi standartları gereği “küme evler” olan yerlerdeki adres bileşenlerinin sokak ve cadde şeklinde yenilendiği anlaşılmakla Büyükşehir Belediyesi Adres ve Numarataj Birimince hazırlanan toplam 15 mahalleyi içeren ekte bulunan sokak, cadde, meydan ve bulvar tasarım değişikliği listesinin onaylanması meclisimizce oy birliği ile kabul edildi. (Karar 7)
GÜNDEMİN 9. MADDESİ
2024 Mali Yılı Ek Bütçe Konusunun Görüşülmesi: Mali Hizmetler Müdürlüğü ibareli 28.10.2024 tarihli ve 10547 sayılı, “2024 Mali Yılı Ek Bütçe” konulu yazı okundu.
Başkan, konu hakkında açıklama yapması için, Mali Hizmetler Müdürü Özcan Alp’e kürsüye davet etti.
Mali Hizmetler Müdürü Özcan ALP: Yapılan çalışmalar ile ödeneği yetersiz olan 5 milyon TL bakım onarım giderleri, hizmet araçlarının yaptığı çalışmalar karşılığı yapılan ödemeler için oluşan ödenek. Yapılan bütçe tahminler üzerine yapıldığından bu yıl için tahsis edilen ödenek yetersiz kalmıştır. 10 milyon TL ise personel giderleridir. Personel maaş artışları için yetersiz kalan ödenek. Diğer 5 milyon ise AFAD ödemeleri için ek ödenek.
Konu hakkında görüş talebi olmadı. Değerlendirilmek üzere, Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edilmesi meclisimizce oy birliği ile kabul edildi.
Gündemde başka madde yok. Gündemim “2024 Mali Yılı Ek Bütçe” konulu 9’uncu maddesinin komisyon değerlendirilmesi için birleşime 15.15’te devam etmek üzere 15 dk. ara verildi. 06.11.2024
Fuat KOÇAL Adem ÇOLAKOĞLU Miraç SAĞLAM
Belediye Başkanı Katip Katip
Meclis Başkanı Meclis Üyesi Meclis Üyesi
TARİH : 06.11.2024
BİRLEŞİM : 1
OTURUM : 2
MECLİS BAŞKANI : Fuat KOÇAL
KATİP ÜYELER : Adem ÇOLAKOĞLU ve Miraç SAĞLAM
Birinci oturuma katılan meclis üyelerinin tamamı ikinci oturuma da katıldığı görüldü.
Plan ve Bütçe Komisyonunun “2024 Mali Yılı Ek Bütçe” Raporu: Belediye Meclisi’nin 06.11.2024 tarihli birleşimin birinci oturumunda, Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edilen, Mali Hizmetler Müdürlüğü ibareli 28.10.2024 tarihli ve 10547 sayılı, “2024 Mali Yılı Ek Bütçe” konulu yazıya ait Plan ve Bütçe Komisyonu raporu okundu.
Rapor: “Fen İşleri Müdürlüğü ve Destek Hizmetleri Müdürlüğünün talepleri doğrultusunda 2024 yılı içinde yapılması planlanan ve ödenekleri yetersiz olan 5.000.000,00 TL iş makinesi onarım gideri, 5.000.000,00 TL’lik Yol bakım onarım gideri ve 10.000.000,00 TL Temizlik hizmeti alım gideri için ek bütçe; Yetersiz olan ödeneklerin karşılanması için 20.000.000,00 TL borçlanma gelir karşılığı ek bütçe yapılması hususu komisyonumuzca incelenerek uygun görülmüştür.
Komisyonumuza havale edilen yukarıda belirtilen nedenlerle, 5393 Sayılı Belediye Kanununun 18’inci maddesi 1/b fıkrası “Bütçe ve kesinhesabı kabul etmek, bütçede kurumsal kodlama yapılan birimler ile fonksiyonel sınıflandırmanın birinci düzeyleri arasında aktarma yapmak.” gereği 2024 yılında 20.000.000,00 TL borçlanma karşılığında ek bütçe yapılması Komisyonumuzca oy birliğiyle karar verildi.” şeklindedir.
Plan ve Bütçe Komisyonu raporu hakkında konuşma talebi olmadı. Rapor oya sunularak komisyondan geldiği şekliyle oy birliği ile kabulüne, gereği için kararın Mali Hizmetler Müdürlüğüne gönderilmesine karar verildi. (Karar 8)
Sizlere söz vermeden önce, birkaç konuda sizlere bilgi vermek, kamuyu bilgilendirmek istiyorum. Öncelikle, asansörlerin yıllık periyodik muayenesi için makine mühendisler odası ile bir çalışma yürütüyoruz. Daha önce bir firmayla anlaşma sağladık. Oda başkanımız çok kıymetli kardeşim Ufuk Bey ziyaretimize geldi görüştük. Davet etti fakat yoğunluğumuzdan dolayı gidemedik. Onunda katkısı oldu. Bir firmayla anlaştığımızı size aktarmış olayım. Bir diğer konu satışı yapılacak taşınmazlar. Satışı yapılacak taşınmazın bulunduğu mahalle muhtarı ile görüşerek bu kararlar alındı. Bu taşınmazlar köylerde atıl bulunmakta dolayısı ile ekonomiye kazandırmak istiyoruz. İnsanlar faydalansın. Alacağımız gelirle de hizmet etmek istiyoruz. Mesele bundan ibarettir. Bunu başka bir tarafa çekmenin, siyaset yapmanın hiçbir gereği yoktur. Ayrımcılık yapmaya da gerek yoktur. Çükü, her zamankinden daha çok birlik beraberliğe ihtiyacımız var. Ayrışmaya değil, birleşmeye ihtiyacımız var. Yapılan eleştiriye açığız ama, bazı arkadaşlar eleştirinin dışına çıkıyorlar. Sosyal medyadan hakarete varan paylaşımlar yapıyorlar. Bunlar çok doğru şeyler değil. Amacımızı halkımız biliyor. Anlaşılmayan durum var ise gelip sorsunlar anlatalım. Bilmeden açıklama yapmak doğru değil. Bunun dışında, geçen mecliste Erol kardeşim engellilerle ilgili bir komisyon kuralım demişti. Gökhan Bey kardeşimiz konuyla ilgili bir çalışma yapmış. Hatta engelli sorumlusu Emin Hasan Doğan belediyenin ne yapması gerektiğiyle alakalı 18 maddelik yazı getirmiş. Kendisine teşekkür ederim. Bunun için Meclis Üyesi Erol Bahadır başkanlığında, Meclis Üyeleri Gökhan Turutoğlu ve Şenol Bülbül’den oluşan bir komisyon oluşturalım. Bir çalışma yapalım ilçemizde yapmamız gereken, eksik bulduğumuz yönleri anlayalım. Komisyon çalışsın bir envanter oluşsun. Ne yaptık, neler yapabiliriz, sonra konuşalım. Emin Beyden de destek alalım. Teşekkür ederim.
Meclis Üyesi Aydın Çalış: Hepinizi saygıyla selamlıyorum. Meclis toplantısında bizi izleyen Yener Günaydın kardeşimiz. Hasandüzü yaylasında tahmine 5 yıl önce komple iç-dış ahşap olmak üzere bir ev yaptı. Tabi ki yayla baba malı değil, devletin yeri. Bunun için yıkım kararı alındı. Mesajla ulaştı bana, onun gibi onlarca kişi ne olacak bizim evlerimiz diyorlar. Sizden yardım talep ediyorlar.
Başkan: Bu arkadaşımıza yapılacak bir şey varsa bakmamız lazım. Yapının durumunu bakmak lazım kurallara uygunsa yıkılmaz diye düşünüyorum.
Meclis Üyesi Yusuf SALAM: Cumhurbaşkanımızın verdiği karar başımız gözümüz üstüne diyoruz. Bundan sonra inşallah Vakfıkebir için Ak parti teşkilatı, Cumhur ittifakı meclis üyeleri uyum içinde beraber çalışırız. Bu ilçe için yanınızdayız hayırlı olsun.
Başkan: İnşallah hayırlı olur.
Aralık 2024 Meclis toplantısı 04.12.2024 Çarşamba günü saat 14.00’te toplanmak üzere birleşime son verildi. 06