SS | destek@abanozmedya.com | Trabzon loading
CANLI DESTEK

MART 2025 1. BİRLEŞİM

MART 2025 OLAĞAN MECLİS TOPLANTISI

BİRİNCİ BİRLEŞİM TUTANAĞI

BİRLEŞİM TARİH VE SAATİ : 05.03.2025 – 14.00

MECLİS BAŞKANI : Fuat KOÇAL

KÂTİP ÜYELER : Adem ÇOLAKOĞLU, Miraç SAĞLAM

Vakfıkebir Belediyesi Mart 2025 meclis toplantısı birinci birleşimi 05.03.2025 Çarşamba günü saat 14.00’te belediye meclis toplantı salonunda Belediye Başkanı Fuat Koçal başkanlığında toplandı.

GÜNDEMİN 1. MADDESİ

MECLİS ÜYESİNİN

ADI SOYADI

İŞTİRAK

MECLİS ÜYESİNİN

ADI SOYADI

İŞTİRAK

Fuat KOÇAL

+

Havva KAHVECİ

+

Adem ÇOLAKOĞLU

+

Metin Ali KARADENİZ

+

Ahmet KÜRKAN

+

Miraç SAĞLAM

+

Avni BİRİNCİ

+

Nur ZAMAN

+

Aydın ÇALIŞ

+

Oğuzhan HALİLOĞLU

+

Enver İSKENDEROĞLU

+

Orhan BİRİNCİ

+

Erol BAHADIR

+

Şenol BÜLBÜL

+

Gökhan TURUTOĞLU

+

Yusuf SAĞLAM

+

Açılış ve Yoklama: Başkan tarafından, isim okutmak suretiyle yoklama;

Başkan: Toplantı yeter sayısının olduğu anlaşıldı, birleşimi açıyorum dedi.

Bütün meclis üyelerimizin toplantıya iştirak ettikleri görüldü.

GÜNDEMİN 2. MADDESİ

Saygı Duruşu ve İstiklal Marşımızın Okunması: Meclis Üyeleri ve toplantıda izleyici olarak bulunanlar Saygı Duruşu ve İstiklal Marşımızı okumaya davet edildi. Bir dakika saygı duruşu ardından İstiklal Marşımız okundu.

Önceki birleşimde alınan kararlara ilişkin tutanakta maddi hata olmadığı görüldü.

Değerli arkadaşlar, hepimizin bildiği gibi aziz mübarek ramazan ayındayız. Değerli vatandaşlarımızın ve sizlerin ramazan-ı şerifinizi canı gönülden kutluyorum. İnşallah hayırlara vesile olur. Sağlık sıhhat içinde inşallah bayrama ulaşırız. Bu gün Vakfıkebir’imizin çok kıymetli bir değerini uğurladık. Muharrem Atik abimiz uzun yıllar devletine hizmet etmiş çok kıymetli bir abimiz, mekanı cennet olsun. Hem ölülerimizin, geçmişlerimizin ruhu için hem de Muharrem Abimizin ruhu için Ali Uçar Hocamız kuran tilavetinde bulunacak.

Ali hoca, kuran okudu. Dua edildi.

Gündem dışı üç görüşülmesi gereken konu var.

GÜNDEM DIŞI 1’İNCİ MADDE

İmar ve Şehircilik Müdürlüğü ibareli 04.03.2025 tarihli ve 11979 sayılı “Düzenleme Sınırı İçinde Ada Bazında 18. Madde Uygulaması” konulu yazı. Konu hakkında görüş talep eden olmadı. Oybirliğiyle gündeme alındı.

GÜNDEM DIŞI 2’NCİ MADDE

İmar ve Şehircilik Müdürlüğü ibareli 05.03.2025 tarihli ve 11980 sayılı “Koruma İmar Planları” konulu yazı. Konu hakkında görüş talep eden olmadı. Oybirliğiyle gündeme alındı.

GÜNDEM DIŞI 3’ÜNCÜ MADDE

İmar ve Şehircilik Müdürlüğü ibareli 05.03.2025 tarihli ve 11981 sayılı “Uygulama İmar Planı Değişikliği” konulu yazı. Konu hakkında görüş talep eden olmadı. Oybirliğiyle gündeme alındı.

Gündem dışı “Düzenleme Sınırı İçinde Ada Bazında 18. Madde Uygulaması”, “Koruma İmar Planları” ve “Uygulama İmar Planı Değişikliği” konularının değerlendirilmek üzere İmar Komisyonuna havale edilmesi oybirliğiyle kabul edildi.

Gündemin diğer maddelerinin görüşülmesine geçildi.

GÜNDEMİN 3/a MADDESİ

Plan ve Bütçe Komisyonunun “5 Yıllık İmar Programına Göre 18. Madde Uygulaması Alanında İmar Kanunu'nun 15. ve 16. Madde Uygulaması Talebi” Raporunun Görüşülmesi. Meclis Üyesi Enver İskenderoğlu Gündemde komisyonlara havale edilen konularımız ile görüşelim talebinde bulundu. Bu talep oy birliğiyle uygun görüldü.

GÜNDEMİN 4. MADDESİ

Kirazlık Yeni Mahallede İmar Planında Bulunan İmar Yolu Güzergahının Değiştirilmesi Konusunun Görüşülmesi: İmar ve Şehircilik Müdürlüğü ibareli 25.02.2025 tarihli ve 11906 sayılı “Kirazlık Yeni Mahallede İmar Planında Bulunan İmar Yolu Güzergahının Değiştirilmesi” konulu yazı okundu. Konu hakkında görüş talep eden olmadı. Değerlendirilmek üzere, İmar Komisyonuna havale edilmesi oybirliğiyle kabul edildi.

GÜNDEMİN 5. MADDESİ

İller Bankasından Kredi Kullanılması Konusunun Görüşülmesi: Mali Hizmetler Müdürlüğü ibareli 25.02.2025 tarihli ve 11907 sayılı “İller Bankasından Kredi Kullanılması” konulu yazı okundu. Konu hakkında görüş talep eden olmadı. Değerlendirilmek üzere, Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edilmesi oybirliğiyle kabul edildi.

GÜNDEMİN 6. MADDESİ

Çamlık Sahil Mahallesi 292 Ada 4 Parsel Sayılı Taşınmazın 18. Madde Uygulama Dışı Bırakılma Konusunun Görüşülmesi: İmar ve Şehircilik Müdürlüğü ibareli 26.02.2025 tarihli ve 11908 sayılı “Çamlık Sahil Mahallesi 292 Ada 4 Parsel Sayılı Taşınmazın 18. Madde Uygulama Dışı Bırakılması” konulu yazı okundu. Konu hakkında görüş talep eden olmadı. Değerlendirilmek üzere, İmar Komisyonuna havale edilmesi oybirliğiyle kabul edildi.

GÜNDEMİN 7. MADDESİ

Plaj Tesislerinin İhale Suretiyle İşletilme Konusunun Görüşülmesi: Destek Hizmetleri Müdürlüğü ibareli 26.02.2025 tarihli ve 11919 sayılı “Plaj Tesislerinin İhale Suretiyle İşletilmesi” konulu yazı okundu. Konu hakkında görüş talep eden olmadı. Değerlendirilmek üzere, Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edilmesi oybirliğiyle kabul edildi.

GÜNDEMİN 8. MADDESİ

Bilirkişi Seçimi Konusunun Görüşülmesi: Yazı İşleri Müdürlüğü ibareli 27.02.2025 tarihli ve 11936 sayılı “Bilirkişi Seçimi” konulu yazı okundu. Konu hakkında görüş talep eden olmadı.

Yapılan görüşmede;

İlçemiz Bozalan, Güneysu, Hamzalı, Mısırlı ve Yalıköy (Çelebi) Mahallelerinde 3402 sayılı Kadastro Kanununun 22/a maddesi gereği güncelleme çalışmaları yapılacağından, Kadastro ekipleri ile görev yapmak üzere mahallindeki taşınmazların geometrik ve hukuki durumlarını bilen;

Bozalan Mahallesi Muhtarı tarafından, 6 kişiden oluşan bilirkişi;

Ad- SOYAD TCK NO DOĞUM T.

1-C…. Y…. 125*****802 25.09.19..

2-O…. Ö…. 117*****018 18.11.19..

3-K…. Y…. 122*****094 14.01.19..

4-M…… Y…. 124*****022 14.03.19..

5-O…. Ö…. 118*****800 02.09.19..

6-M…… K….. Ö…. 11292028016 29.10.19.. önerilmiştir.

Güneysu Mahallesi Muhtarı tarafından, 6 kişiden oluşan bilirkişi;

Ad- SOYAD TCK NO DOĞUM T.

1-A.. U….. 636*****594 20.05.19..

2-F…. M…….. 626*****766 01.01.19..

3-F…..t M…….. 627*****224 10.10.19..

4-A……… T…….. 602*****040 01.11.19..

5-N….. U….. 639*****248 20.05.19..

6-H…. T….. 597*****602 27.01.19.. önerilmiştir.

Hamzalı Mahallesi Muhtarı tarafından, 6 kişiden oluşan bilirkişi;

Ad- SOYAD TCK NO DOĞUM T.

1-A.. İ…. B….. 395*****726 16.06.19..

2-O…. D…. 371*****812 01.10.19..

3-A.. B….. 405*****072 10.02.19..

4-T…. E…. 348*****164 01.10.19..

5-M……. B….. 392*****012 20.10.19..

6-H…. B….. 392*****344 10.02.19.. önerilmiştir.

Mısırlı Mahallesi Muhtarı tarafından, 6 kişiden oluşan bilirkişi;

Ad- SOYAD TCK NO DOĞUM T.

1-M……. A…….. 309*****226 01.05.19..

2-Y…. G…. 330*****114 15.04.19..

3-N……. D…. 365*****772 11.11.19..

4-L….. B….. 297*****670 01.01.19..

5-A…. A…….. 308*****778 20.11.19..

6-M…… K…. 322*****070 05.04.19.. önerilmiştir.

Yalıköy (Çelebi) Mahallesi Muhtarı tarafından, 6 kişiden oluşan bilirkişi;

Ad- SOYAD TCK NO DOĞUM T.

1-H…… A….. 170*****552 15.11.19..

2-O…. Ş…. 378*****476 10.09.19..

3-H…. K…. 690*****510 01.03.19..

4-S…. E….. 659*****680 07.05.19..

5-H…. K….. 644*****224 10.03.19..

6-K…. K… 642*****434 03.06.19.. önerilmiştir.

3402 sayılı Kadastro kanununun 3. Maddesi gereğince kadastro ekibi ile görev yapmak üzere; İlçemiz Bozalan, Güneysu, Hamzalı, Mısırlı ve Yalıköy(Çelebi) Mahallelerinde 6'şar bilirkişi, Belediye Meclisinde görevlendirilmesinin oy birliğiyle kabulüne ve gereği için kararın Yazı İşleri Müdürlüğüne gönderilmesine karar verilmiştir. (Karar No: 08)

GÜNDEMİN 9. MADDESİ

Sosyal Yardım Esasları Yönetmeliği Konusunun Görüşülmesi: Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü ibareli 28.02.2025 tarihli ve 11948 sayılı “Sosyal Yardım Esasları Yönetmeliği” konulu yazı okundu. Konu hakkında görüş talep eden olmadı.

Yapılan görüşmede;

T.C.

VAKFIKEBİR BELEDİYESİ

SOSYAL YARDIM ESASLARI YÖNETMELİĞİ

BİRİNCİ KISIM

Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve İlkeler

Amaç

Madde 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Vakfıkebir sınırları içinde ikamet etmekte olup, temel ihtiyaçlarını karşılayamayan ve hayatlarını en düşük seviyede dahi sürdürmekte güçlük çeken ihtiyaç sahibi, kimsesiz, yaşlı, engelli, kadın, mülteci, öğrenciler ile şehit ve gazi ailelerine Vakfıkebir Belediyesi bütçe imkânları dahilinde yapılacak ayni ve nakdi yardımlar ile sosyal desteklerin insan haysiyetine yakışır şekilde yürütülmesine dair usul ve esasları düzenlemektir.

Kapsam

Madde 2- (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Vakfıkebir sınırları içinde ikamet etmekte olup, temel ihtiyaçlarını karşılayamayan ve hayatlarını en düşük seviyede dahi sürdürmekte güçlük çeken ihtiyaç sahibi, kimsesiz, yaşlı, engelli, kadın, mülteci, öğrenciler ile şehit ve gazi ailelerine Vakfıkebir Belediyesi bütçe imkânları dahilinde yapılacak ayni ve nakdi yardımlar, sosyal destekler ile bu destek ve yardımlardan faydalananları kapsar.

Hukuki Dayanak

Madde 3- (1) Bu Yönetmelik, 10/7/2004 tarihli ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununun 7 nci maddesinin üçüncü fıkrasının (d) bendi ile 3/7/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanununun 14 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi, 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi ve 60 ıncı maddesinin birinci fıkrasının (i) bendi hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

Madde 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;

a) Afet: Toplumun tamamı veya belli kesimleri için fiziksel, ekonomik ve sosyal kayıplar doğuran, normal hayatı ve insan faaliyetlerini durduran veya kesintiye uğratan, etkilenen toplumun baş etme kapasitesinin yeterli olmadığı doğal, teknolojik veya insan kaynaklı olayları,

b) Ayni yardım: Yiyecek, giyecek, ev eşyası, yakacak, kırtasiye, tersine göç barınma, bakım, onarım, mesleki eğitimler, çocuklara yönelik eğitimler, psikolojik destek ve danışmanlık gibi muhtaç kişi ve dar gelirli müracaatçının ihtiyacına göre belediye bütçesinin imkânları dâhilinde verilecek mal, malzeme ve hizmet yardımlarını,

c) Banka: Bu Yönetmelik kapsamında yardım hesabının tutulduğu ve yardım almaya hak kazananlarla ilgili iş ve işlemlerin yürütüldüğü bankayı,

ç) Belediye: Vakfıkebir Belediyesini,

d) Belediye Başkanı: Vakfıkebir Belediye Başkanını,

e) Belediye Meclisi: Vakfıkebir Belediye Meclisini,

f) Dar gelirli: Aylık toplam geliri asgari ücretin iki katını geçmeyen aileyi,

g) Değerlendirme Kurulu: Bu Yönetmeliğin 11’inci maddesine göre oluşturulan Kurulu,

ğ) e-Belediye: 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununa dayandırılarak, hanede 18 yaş üzerindeki herkesin; tapu kaydı, SGK provizyon belgesi, sosyal yardım ve taşınır mal kayıtlarına, ulaşılabilen evrak sirkülasyonunu en aza indirmek için verilere tek noktadan kolay ulaşımın sağlandığı sistemi,

h) Engelli: Fiziksel, zihinsel, ruhsal ve duyusal yetilerinde çeşitli düzeyde kayıplarından dolayı topluma diğer bireyler ile birlikte eşit koşullarda tam ve etkin katılımını kısıtlayan tutum ve çevre koşullarından etkilenen bireyi,

ı) Gönüllü: Bilgi, beceri ve yeteneğini, her türlü ortak çalışma, imkan ve zamanını ortaya koyarak çalışma alanı konusunda maddi bir kazanç beklemeksizin yerel yönetim hizmetlerine katılan gerçek ve tüzel kişiler ile bünyesindeki gönüllüleri bu hizmetlerde görevlendirecek kamu kuruluşlarını,

i) İhtiyaç sahibi: Temel ihtiyaçların tamamını veya bir kısmını karşılayacak yeterli gelire sahip olmayan, özellikle yiyecek, içecek, barınma, giyim-kuşam gibi temel ihtiyaçlara zor erişen veya erişemeyen kişiyi,

j) Kimsesiz kişi: Fiziksel ve sosyal yönden kendine yeterliliğini kaybetmiş, sosyal destekten yoksun, annesi babası, yakını, koruyucusu olmayan, sahipsiz veya terk edilmiş kişiyi,

k) Mağdur kişi: Meydana gelen doğal afetler, salgın hastalıklar veya yangın, patlama ve diğer acil durumlar sonucu maddi, manevi veya kazanç ve gelir yönünden zarar görmüş, geçici veya sürekli dar gelirli duruma düşmüş kişileri,

l) Meslek Elemanı: Örgün öğrenim veren üniversitelerin Sosyal Hizmetler, Psikoloji veya Sosyoloji bölümlerinden lisans derecesiyle mezun kişileri,

m) Müdür: Kültür ve Sosyal İşler Müdürünü,

n) Müdürlük: Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünü,

o) Mülteci: Avrupa ülkelerinde meydana gelen olaylar nedeniyle; ırkı, dini, tabiiyeti, belli bir toplumsal gruba mensubiyeti veya siyasi düşüncelerinden dolayı zulme uğrayacağından haklı sebeplerle korktuğu için vatandaşı olduğu ülkenin dışında bulunan ve bu ülkenin korumasından yararlanamayan ya da söz konusu korku nedeniyle yararlanmak istemeyen yabancıya veya bu tür olaylar sonucu önceden yaşadığı ikamet ülkesinin dışında bulunan, oraya dönemeyen veya söz konusu korku nedeniyle dönmek istemeyen vatansız kişiyi,

ö) Nakdi yardım: Bu Yönetmelik kapsamında belediye bütçesinin imkânları dâhilinde yapılacak para ya da özel anlaşmalarla para yerine geçebilecek sosyal yardım kartı, akıllı kart, alışveriş çeki-kuponu, ulaşım veya toplu ulaşım bedeli, su, elektrik, doğalgaz bedeli vb. ödeme hizmetleri ve araçları ile yapılacak yardımları,

p) Öğrenci: Maddi sorunlarla karşılaşarak eğitimini devam ettiremeyecek duruma düşen ve/veya zorlanan yükseköğrenim gören öğrenciler ile temel eğitim ve orta öğretim öğrencilerine yapılacak ayni ve nakdi yardımı,

r) Sosyal Destek: Kişi ve ailelerin kendi iradeleri ve yaşam standartlarından doğan ve kontrolleri dışında oluşan maddi, manevi, sosyal yoksunluklarının giderilmesini ve ihtiyaçlarının karşılanmasını, sosyal sorunlarının önlenmesini ve çözülmesine yardımcı olunmasını ve hayat standartlarının iyileştirilmesi ve yükseltilmesini amaçlayan sürdürülebilir sosyal desteklerin bütününü,

s) Sosyal hizmetler: Kişi ve ailelerin kendi bünye ve çevre şartlarından doğan veya kontrolleri dışında oluşan maddi, manevi ve sosyal yoksunluklarının giderilmesine ve ihtiyaçlarının karşılanmasına, sosyal sorunlarının önlenmesi ve çözümlenmesine yardımcı olunmasını ve hayat standartlarının ülke şartlarında ortalama bir seviyeye getirilmesini amaçlayan sistemli ve programlı hizmetler bütününü,

ş) Sosyal inceleme: Ayni ve nakdi yardımlara başvuru yapanların bu Yönetmelikteki belirlenen şartları taşıyıp taşımadıklarının ilgili meslek elemanları tarafından yerinde veya dijital olarak incelenmesini,

t) Sosyal inceleme raporu: Sosyal destek veya yardım talebinde bulunanların bu Yönetmelikte belirlenen şartları taşıyıp taşımadıklarını tespit etmek amacıyla ekonomik ve sosyal durumunun, aile ve çevresel tüm boyutları ile ilgili meslek elemanları tarafından yerinde veya dijital olarak incelenmesi sonucu düzenlenen tespit raporunu,

u) Sosyal yardım: Bu Yönetmelikte belirtilen şartları taşıyan kişi ve ailelere belediye bütçesinin imkânları dâhilinde yapılacak ayni ve nakdi yardımlar ile barınma, sosyal destek ve benzeri yardımları,

ü) Şehit ve Gazi Aileleri: Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından kabul edilen kriterlere uygun olan, Vatanın ve Milletin ebedi varlığını ve Devletin bölünmez bütünlüğünü muhafaza etmek, yurt içinde güvenlik ve asayişi sağlamak veya Ülkemiz adına yurt dışında çeşitli görevler ifa etmek için can veren aziz şehitlerimizin ve gazilerimizin ihtiyaç sahibi durumda olan aileleri ve çocuklarını,

v) Yardım talep formu: Ayni ve nakdi yardımın belirlenmesinde esas olmak üzere; kişilerin durumlarını tespit etmeye yarayan ve yardım talebinde bulunanlar tarafından doldurulan belgeyi,

y) Yaşlı: 65 yaş üzeri yaşlarda olup sosyal, kültürel ve/veya ekonomik yönden yoksunluk içinde korunmaya, bakıma ve yardıma muhtaç olan kişiyi,

z) Yönetmelik: Bu Yönetmeliği,

ifade eder.

Temel ilkeler ve genel esaslar

Madde 5- (1) Bu Yönetmeliğe göre ihtiyaç sahibi kişiler arasında, din, dil, ırk ve mezhep ayrımı yapılamaz. Kişilerin siyasi kanaatleri göz önünde bulundurulamaz. Sosyal destek ile ayni ve nakdi yardımlar hakkaniyet esasına göre yapılır.

(2) Belediye bu Yönetmelikle belirtilen şartları taşıyan ihtiyaç sahibi, kimsesiz, yaşlı, engelli, kadın, mülteci, öğrenci, şehit ve gazi ailelerine yardımda bulunabilir.

(3) Belediye ayni ve nakdi yardımlarda bulunabilir. Bu amaçla bütçeye her yıl yeterli ödenek konulur.

(4) Ayni ve nakdi yardım programlarının uygulanmasında belediye sınırları içerisinde ikamet edenlere öncelik tanınır.

(5) Sosyal yardım taleplerinin karşılanmasında, sunulan ayni ve nakdi yardımların talebi karşılamaması halinde; öncelik belediyenin mali durumu, ihtiyaç derecesi, başvuru veya tespit sırası dikkate alınır.

(6) Sosyal yardımlardan yararlanan kişilere sunulan yardımların insan onurunu rencide etmeyecek şekilde ve teşhir edilmeden yapılması esastır.

(7) Yardımlardan daha önce faydalanmış olmak devamlı bir hak doğurmaz, bu Yönetmelikte belirlenen şartları kaybedenlerin durumu tekrar değerlendirilerek yardıma devam edilip edilmeyeceğine karar verilir.

(8) Sosyal yardım uygulamalarında, muhtaç ve dar gelirli kişileri en kısa sürede kendi imkânları ile geçinebilecekleri bir hale getirmek amacı ile üretime katılımlarının sağlanması ve istihdamlarına destek olunması esastır.

(9) Bu Yönetmelikte belirlenen şartları taşıyan kişilere yapılacak yardımlara ilişkin faaliyetler, belediyenin denetim ve gözetiminde, sivil toplum kuruluşları ile halkın gönüllü katkıları ve katılımı da gözetilerek bir bütünlük içinde yürütülür.

İKİNCİ KISIM

Başvurular, Değerlendirme, Hakkın Sona Ermesi, Kayıt ve Kontrol Sistemi

BİRİNCİ BÖLÜM

Sosyal Yardımlardan Yararlanma Usul ve Esasları

Sosyal Yardımlardan Yararlanabilecekler

Madde 6- (1) Belediye sınırları içerisinde ikamet eden ihtiyaç sahibi kişi ve ailelere öncelik verilmek suretiyle ödeneklerin yeterliliği ölçüsünde bu hizmetlerden aşağıda belirtilen kişiler yararlanır.

a) Hiçbir sosyal güvencesi olmayan ve/veya sosyal güvencesi olup da asgari düzeyde yaşamını sürdürmekte güçlük çeken kişi ve aileler,

b) Dar gelirli, muhtaç kişi ve/veya aileler ile çocuk, genç, yaşlı ve engelliler,

c) Afet, salgın ve acil durumlar nedeniyle zarara uğramış, mağdur olmuş kişi ve/veya aileler,

ç) Şiddet mağduru olup 6284 sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun gereği hakkında koruma kararı bulunan veya sığınma evinde kalan kadınlar ve çocuklar,

d) Yukarıda sayılanların dışında olmakla birlikte günlük geçimlerini sürdürecek geliri olmayan yardıma muhtaçlığına karar verilen diğer kişi veya aileler,

(2) Olağanüstü bir felaket, hayati tehlike arz eden epidemik veya pandemik salgın durumları, diğer salgın hastalıklar veya kazaya maruz kalanlar ile ameliyat geçirerek belirli bir süre kendisinin ve geçindirmekle yükümlü bulunduğu aile fertlerinin temel ihtiyaçlarını karşılayamayacak durumda olanlar veya bu durumların ortaya çıkardığı aciliyet nedeniyle sosyal inceleme yapılmasının mümkün olmadığı hallerde, beyan esas alınmak suretiyle ayni ve nakdi yardım yapılacak dar gelirli, yoksul veya muhtaç kişi ve aileler,

(3) Doğal afetler, salgın hastalıklar veya acil durumlar sonucu dar gelirli ve mağdur duruma düşen kişi veya aileler,

(4) İç karışıklık, savaş, doğal felaket, salgın hastalık ve benzeri nedenlerle zorunlu göçle Vakfıkebir ilçesine gelenler,

(5) Bu maddenin 3 ve 4 üncü fıkralarına göre yapılacak sosyal yardımların başvuru koşulları ve yaralanma şartları ve miktarı Belediye Meclisince belirlenir.

Başvuru

MADDE 7 – (1) Sosyal yardımlara başvurular aşağıdaki şekillerde yapılır.

a) Yardım talebinde bulunmak isteyenlerin, bu Yönetmelik ekindeki Sosyal Yardım Başvuru Formu, dilekçe ve istenen belgelerle birlikte ilgili Müdürlük veya mahalle muhtarlıklarına müracaatları,

b) İhtiyaç sahibi kişiler adına zabıta, kolluk kuvvetleri, eğitim kurumları, muhtarlar ve vatandaşların müracaatları,

c) Belediyenin internet sitesinden, e-Devletten veya elektronik postadan veya Belediyeye ait web (internet) sitesinden alınan başvurular,

(2) Basında, sosyal medyada çıkan haberler, çeşitli kanallardan alınan ihbarlar başvuru olarak kabul edilerek incelenir.

(3) Meslek elemanları tarafından yerinde yapılan tespitler de başvuru kabul edilir.

Başvurularda istenecek belgeler

MADDE 8 – (1) Sosyal yardım talebinde bulunanlardan aşağıdaki belgelerden ihtiyaç duyulanlar istenir.

a) Sosyal Yardım Talep Formu,

b) Lüzum duyulan hallerde Sağlık Kurulu Raporu,

c) Gelir elde ediyorsa maaş veya ücret veya gelir durumunu gösteren vergi matrahı vb belgeler,

ç) Trafik Şube Müdürlüğünden kendisi ve eşi adına araç kaydı belgesi,

d) Kendisi ve eşi adına var ise tapu kaydı,

e) Kiracı veya kiralayan ise kira kontratı fotokopisi,

f) Ailede okuyan öğrenci var ise öğrenim belgesi,

g) Ailede engelli veya kronik sağlık sorunu olan var ise en az %40 ve üzeri engelli sağlık kurulu raporu,

ğ) Şehit yakını veya gazi olduğuna dair belge,

(2) Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin 3 ve 4 üncü fıkralarına göre yapılacak yardımlarda, Belediye Meclisi kararıyla belirlenen belgeler istenir ve başvuru formu kullanılır.

(3) İlgili müdürlük ihtiyaç duyduğu başkaca belgeleri e-belediye veya diğer resmi sistemlerden sorgulayarak başvuruya ekleyebilir.

İKİNCİ BÖLÜM

İnceleme ve Değerlendirme

Başvuruların incelenmesi ve yardım kararı

MADDE 9 – (1) Başvuruların incelenmesi aşağıdaki şekilde yapılır.

a) Sosyal yardımlar için yapılan başvurular, görevliler/meslek elemanları tarafından yerinde veya belgeler üzerinden incelenir. İncelenmesi tamamlanmış başvurular hakkında incelemeyi yapan görevli/meslek elemanı tarafından Sosyal İnceleme Raporu hazırlanarak Değerlendirme Kurulu’na sunulur.

b) Sosyal inceleme bizzat yerinde yapılabileceği gibi çağın iletişim teknolojileri vasıtalarıyla da yapılabilir. İncelemesi bitmiş başvuru evrakı, bilgisayar ortamında kayıt altına alınır.

c) Değerlendirme Kurulu, meslek elemanlarının müracaat kriterleri ve yardımın niteliğine göre gerekli görülmesi halinde yerinde yapılan incelemelere göre oluşturduğu Sosyal İnceleme Raporunu inceleyerek, başvuru sahibine sosyal yardım yapılıp yapılmayacağına karar verir ve bütçe imkânları dâhilinde gerekli yardım yapılır.

ç) İkamet edilen bir konut dışında başkaca daire, ticarethane vb bağımsız bölüm mülkü olanlara veya bir konutu ile birlikte emlak vergisi rayiç değerleri toplamı brüt asgari ücretin iki yıllık tutarını aşan miktarda arazi, tarla veya arsaları olanlara Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin 3. ve 4 üncü fıkralarındaki uygulamalar hariç sosyal yardım yapılmaz.

d) Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin 3 ve 4 üncü fıkralarına göre (doğal afetler, salgın hastalıklar, iç karışıklık, savaş veya acil durumlarda) yapılacak sosyal yardımlar Belediye Meclisinin belirleyeceği şartlara göre yapılır.

Sosyal yardım alma hakkının sona ermesi, kayıt, takip ve kontrol sistemi

MADDE 10 – (1) Belediye tarafından yapılan güncellemeler, incelemeler, değerlendirmeler ve ihbarlar sonucu Başvuru Formundaki beyanın gerçeğe aykırı olduğunun tespit edilmesi halinde yapılan yardımlar kurul tarafından iptal edilir.

(2) Kişinin ihtiyaç sahipliği halinin ortadan kalktığı, kişinin şahsi beyanı ve yapılan araştırmalarla tespit edilmesi halinde yardım alma hakkı sona erer.

(3) Müdürlük, yardım yapılan aile ve kişilere sağlanan yardım ve hizmetlerle ilgili bilgi ve belgeleri düzenli olarak kaydetmek ve muhafaza etmekle yükümlüdür.

(4) Kişiler mali durumlarında değerlendirme ölçütlerini etkileyen değişiklik olması halinde bu durumu bir ay içinde sosyal yardım ve hizmetlerden sorumlu Müdürlüğe bildirmek zorundadır.

(5) İlgili müdürlük gerekli gördüğü takdirde sosyal yardımlardan yararlananların beyanlarını araştırabilir. Sosyal yardımdan yararlandırılan kişinin muhtaçlık durumunun devam edip etmediği hususu e-Belediye'den sürekli kontrol edilir. Araştırma ve kontroller sonucunda beyanda gerçeğe aykırı herhangi bir hususun tespiti halinde yardım kesilir.

(6) Bu Yönetmelik kapsamında sağlanan sosyal yardım ve hizmetlerden sahte ve yanıltıcı bilgi, belge düzenlemek, vermek suretiyle haksız yere yararlandığı tespit edilen kişilerin tespiti halinde ödenen nakdi ve ayni yardımlar ilgililerden kanuni faizi ile birlikte tazmin edilir. Bu konuda ilgililer önceden bilgilendirilir ve gerekirse kendilerinden yazılı taahhütname alınabilir. Cezai müeyyidelerin uygulanması bakımından genel hükümlere göre hareket edilir.

Sosyal Yardım Değerlendirme Kurulunun teşkili, görev ve yetkileri

MADDE 11 – (1) Değerlendirme Kurulu, Başkanın veya başkanlık makamının görevlendireceği görevlinin Başkanlığında, Mali Hizmetler Müdürü, Kültür ve Sosyal İşler Müdürü ve belediye başkanının uygun göreceği 2 üyeden oluşur. Bu 2 üye için ayrıca yedek üye de belirlenir.

(2) Değerlendirme Kurulu; meslek elemanları tarafından müracaatçının belgelerinin incelenmesi, yerinde yapılan incelemeler ve Sosyal Yardım Değerlendirme Kriterleri Cetveli (Ek:1) dikkate alınarak hazırlanan sosyal inceleme raporlarını inceleyerek yardım yapılmasının uygun olduğu kişilere yapılacak yardımın miktarı, süresi ve türü ile ilgili karar verir.

(3) Sosyal Yardım Değerlendirme Kurulunun sekretarya işleri Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü tarafından yapılır.

(4) Başkan veya görevlendireceği kişinin toplantılara katılamadığı durumlarda Kültür ve Sosyal İşler Müdürü Değerlendirme Kuruluna başkanlık yapar, yedek üyelerle tam sayı tamamlanır,

(5) Değerlendirme Kurulu’nun toplantı ve karar yeter sayısı üye tam sayısının salt çoğunluğudur, oylarda eşitlik halinde başkanın tarafı çoğunluk olarak kabul edilir.

(6) Değerlendirme Kurulu, kurul başkanının belirleyeceği günlerde veya üyelerin en az üçünün talebi üzerine gerekli oldukça toplanır.

(7) Değerlendirme Kurulu, sosyal yardım değerlendirme kriterlerinin güncellenmesi, değiştirilmesi ya da kaldırılması konularında gerekli hazırlıkları yapar ve Belediye Meclisince karar verilmesini sağlar.

(8) Belediye Başkanının sosyal yardımlarla ilgili vereceği diğer görevleri yapar.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Nakdi Yardımlar

Nakdi Yardımların Çeşitleri ve Yapılma Esasları

Madde 12- (1) Belediye ihtiyaç sahibi, kimsesiz, yaşlı, engelli, kadın, mülteci, öğrenci, şehit ve gazi ailelerinin sosyal, sağlık ve ekonomik sorunlarının çözümünde yardımcı olabilmek amacıyla nakdi yardımda bulunabilir. Yapılacak nakdi yardımların çeşitleri aşağıda belirtilmiştir.

a) Bu Yönetmelik kapsamındaki kişilere yapılacak para ya da özel anlaşmalarla para yerine geçebilecek banka kartı ve sosyal yardım kartı, alışveriş çeki ile yapılacak yardımlar.

b) Belediye bütçesinin imkânları dâhilinde Vakfıkebir ilçesi sınırları içerisinde bulunan ihtiyaç sahibi öğrencilere yönelik ulaşım, yemek, servis ücreti ve diğer eğitim giderlerinin karşılanması amacıyla yapılan eğitim yardımları.

(2) Bu kapsamda ihtiyaç sahiplerine verilecek alışveriş çeki veya bu mahiyetteki kupon veya kartlar ile alışveriş yaptırılır, bu amaçla hizmet vermeyi kabul eden gerçek ve/veya tüzel kişilerle kaynakların etkili, ekonomik ve verimli kullanımını sağlayacak şekilde sözleşme yapılır ve alışveriş yapılan merkezlere çek, kupon veya kart bedelleri fatura karşılığında ödenir.

(3) Yapılacak nakdi yardımların miktar ve süresi Değerlendirme Kurulu tarafından ihtiyaçlık durumu dikkate alınarak belirlenir. Nakdi yardımlar bir defaya mahsus veya belirli aralıklarla periyodik olarak yapılabilir.

(4) Belediye sınırları içerisinde meydana gelen yangın, deprem, sel ve benzeri afetlerden zarar görenlere, belediye sınırları içinde ikamet etmek şartıyla Değerlendirme Kurulu tarafından belirlenecek miktarda nakdi yardım yapılabilir.

(5) Sosyal yardım talebi ile müdürlüğe veya muhtarlığa müracaatta bulunan vatandaşlar hakkında resen yapılan sosyal inceleme üzerine tespit edilen ihtiyaç sahibi kişiler hakkında sosyal inceleme raporu ile birlikte, sunulan Nakdi Yardımlar Puanlama Cetveli göz önünde bulundurularak yardımın yapılıp yapılamayacağına karar verir.

(6) Nakdi yardımlar; sosyal inceleme sonucunda aşağıdaki kriterlere göre elde edilecek puan esas alınarak yapılır. Puanlama e- Belediye sistemi ve yapılan sosyal inceleme sonucunda (100 puan üzerinden);

a) 0-50 puan arası yardım için uygun değil,

b) 51-60 puan arası azami brüt asgari ücretin yüzde beş (5) oranında sıfırlı tama iblağ edilerek,

c) 61-70 puan arası azami brüt asgari ücretin yüzde on (10) oranında sıfırlı tama iblağ edilerek,

d) 71-80 puan arası azami brüt asgari ücretin yüzde onbeş (15) oranında sıfırlı tama iblağ edilerek,

e) 81-90 puan arası azami brüt asgari ücretin yüzde yirmi (20) oranında sıfırlı tama iblağ edilerek,

f) 91-100 puan arası azami brüt asgari ücretin yüzde otuz (30) oranında sıfırlı tama iblağ edilerek,

aylık nakdi yardım yapılabilir.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Ayni Yardımlar

Ayni Yardımlar ve Yapılmasına İlişkin Hususlar

Madde 13- (1) Belediye sınırları içerisinde ikamet eden ve bu yönetmelik kapsamında sosyal yardımlardan yararlanma hakkına sahip bulunan kişilere yiyecek, içecek, giyecek, yakacak, çocuk bezi, ev eşyası, evde kuaför, ev temizliği, evde öz bakım ve sıcak yemek gibi ayni yardımlar da bulunabilir. Belediyenin cenaze ve defin hizmetleri kapsamında yaptığı yardımlar da bu kapsamdadır.

(2) Ayni yardımlar belediyenin bütçe olanakları çerçevesinde ve ihtiyaç sahiplerinin önceliklerine göre Değerlendirme Kurulunca belirlenen kişilere yapılır.

(3) Ayni yardımlardan yararlanacak kişilerden bu Yönetmeliğin 8 inci maddesinde belirtilen belgeler talep edilir.

(4) Ayni yardımlar, belediye personeli ve araçları ile ihtiyaç sahibi kişilere en uygun yöntemlerle dağıtılır. Gerektiğinde muhtarlar, sivil toplum ve kamu kuruluşları ile dağıtıma yönelik işbirliği yapılarak belediye personeli tarafından veya belediye personelinin gözetiminde yapılır.

(5) Ayni yardımlar kurul kararı ile bir defaya mahsus veya belirli aralıklarla periyodik olarak yapılabilir.

(6) Belediyemizin Gıda Bankacılığı kapsamında yapacağı/yaptıracağı gıda yardımı, ayni sosyal yardımlar içinde olup, tabi olduğu usul ve esaslar Belediye Meclisinin kararıyla onaylanan Gıda Bankacılığı Uygulama Yönetmeliği ile belirlenir.

(7) Afet durumlarında, afet mağduru vatandaşlara ayni yardım yapılabilir. Afet durumlarında vatandaşın başvurusu ve 8 inci maddedeki belirtilen belgeler aranmaz.

(8) Ayni yardımlar mahiyetinde olmak kaydıyla, günün şartlarına göre ortaya çıkacak yeni ihtiyaçları karşılamak üzere ihtiyaç duyulan diğer yardımlarda da bulunulabilir.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Sosyal Destekler

Sosyal Destekler

Madde 14- (1) Belediye; ihtiyaç sahibi, kimsesiz, yaşlı, engelli, kadın, mülteci, öğrenci, şehit ve gazi ailelerinin ulaşımlarını, kültürel ve sanatsal etkinliklerine katılımlarının sağlanmasını, sünnet, nikâh ve benzeri ile deprem, yangın, sel gibi afetlere maruz kalmış muhtaç kişilere yönelik hizmetleri verebilir. Bu hizmetler ilgili müdürlüğün raporu ve Değerlendirme Kurulunun kararıyla yerine getirilir.

(2) Sosyal desteklerin sunulmasında, belediyenin denetim, gözetim ve işbirliğinde kamu kurum ve kuruluşları, dernek ve vakıflar, sivil toplum kuruluşları, özel ve tüzel kişilerin katkılarından da yararlanılabilir.

(3) Belediye sınırları içerisinde her sosyal kesimden ailenin yaşadıkları sorunlara yönelik destek ve danışmanlık hizmetleri sunmak, aile bireyleri arasındaki iletişim ve ilişkileri güçlendirmek, aile içi çatışmaları çözmek ve ailelerin sağlıklı bir şekilde birlikte yaşamalarını sağlama amacıyla danışmanlık hizmetleri verilebilir.

(4) Bu maddede sayılan desteklerin ücretsiz yürütülmesi esastır. Ancak hizmetin niteliği gereği ücret alınması zorunlu olan durumlarda belediye meclisince belirlenen ücret tarifesine göre ücret alınır.

ÜÇÜNCÜ KISIM

Bütçe, İstatistikler, Ödemeler ve Diğer Hükümler

BİRİNCİ BÖLÜM

Bütçe, İstatistikler, Ödemeler

Sosyal yardım ve hizmetlerden sorumlu birim ve bütçe

MADDE 15 – (1) Bu Yönetmelik kapsamında yapılacak sosyal yardım ve hizmetler, görev dağılımında yetki ve sorumluluk verilen İlgili Müdürlük tarafından yürütülür. İlgili Müdürlüğün bütçesine bu amaçla yeteri kadar ödenek konulur. Ödenekler başka amaçlar için kullanılmaz.

Sosyal yardım ve hizmetlere ilişkin istatistikler

MADDE 16 – (1) Bu Yönetmelik kapsamında yapılan sosyal yardım ve hizmetlere ilişkin olarak taleplerin alınması sırasında düzenlenen formlar istatistiksel veri tabanının oluşturulmasında esas alınır. Bu veri tabanında sosyal yardım ve hizmetlere ilişkin istatistiksel veriler aylık ve yıllık dönemler itibariyle yardım yapılan kişi ve aile sayısı, yapılan yardım ve hizmet türleri itibariyle ve raporlamaya uygun bir şekilde detaylı olarak oluşturulur.

(2) Sosyal yardım ve hizmetlere ilişkin veriler altışar aylık dönemler itibariyle saydamlık ve hesap verilebilirlik anlayışı kapsamında Belediyenin internet sayfasında yayımlanır.

Ayni Yardımlarda Satınalma İşlemleri

Madde 17- (1) Ayni yardımlarda kullanılacak mal ve malzemelerin alımı belediyelerin tabi olduğu mevzuata uygun olarak yapılır.

Giderlerin gerçekleşmesi

MADDE 18 – (1) Sosyal yardımlara ilişkin giderlerin gerçekleştirilmesi, özel bir uygulamaya tabi olmaksızın, diğer mal ve hizmet alımı giderlerinin gerçekleşme esas ve usullerine tabidir.

(2) Giderlerin gerçekleştirilmesi harcama yetkilisinin ödeme emri belgesini imzalaması ve tutarın hak sahibine ödenmesiyle tamamlanır.

(3) Bu yönetmelik kapsamında yapılacak nakdi yardım ödemeleri, hak sahibine veya duruma göre vekiline, velisine veya vasisine makbuz (imza) karşılığında ya da banka hesabına yapılır.

(4) Engelli, yaşlı ve hasta olma hali gibi sebeplerden dolayı alacakları nakdi yardımı vekil edecekleri kişilere yapılabilir. Kanuni temsilcilere yapılacak ödemelerde kanuni temsilcinin tayinine ilişkin mahkeme kararının ibrazı zorunludur. Ödeme yapılan kişilerin onaylı kimlik örnekleri ödeme belgesine eklenir.

(5) Kanıtlayıcı belgeler, sosyal yardım harcamalarının belirlenmiş usul ve esaslara uygun olarak yapıldığına ve gerçekleştirildiğine ilişkin, görevlendirilmiş kişi veya komisyonca düzenlenip onaylanan belgelerdir. Bütçeden nakdi yapılacak sosyal yardım ödemelerinde ödeme belgesine yardım yapılan kişinin başvuru evrakları, Değerlendirme Kurulunun raporu, ödemenin yapıldığına dair makbuz suretleri, ödeme yapılanların nüfus cüzdan fotokopileri ile yetki belgeleri ve gerekli görülen diğer belgeler kanıtlayıcı belge olarak eklenir.

İKİNCİ BÖLÜM

Sosyal Yardımlara İlişkin Diğer Hükümler

Sosyal yardımların süresi ve miktarları

MADDE 19 – (1) Sosyal yardımların miktarı ve süreleri sosyal yardım inceleme görevlileri tarafından yapılan incelemelerin sonucuna göre Sosyal Yardım Değerlendirme Kurulu tarafından belirlenir.

İşbirliği yapılacak kurum ve kuruluşlar

MADDE 20 – (1) Sosyal yardımların yapılması esnasında, gerektiğinde kamu kurum ve kuruluşları, kamu yararına çalışan dernekler, yardım vakıfları, muhtarlar ve Vakfıkebir Kent Konseyi ile işbirliği halinde bu Yönetmelik çerçevesinde yardımlar yapılabilir.

(2) Sosyal yardım ve hizmeti kapsamında; vakıf ve dernekler, sivil toplum kuruluşları, gerçek ve tüzel kişilerle yapılacak işbirliği 09/10/2005 tarihli ve 25961 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan İl Özel İdaresi ve Belediye Hizmetlerine Gönüllü Katılım Yönetmeliği hükümlerine göre yürütülür.

Diğer Sosyal Destek ve Yardımlar

Madde 21- (1) İhtiyaç sahibi vatandaşlara toplu sünnet ve toplu nikâh hizmeti verebilir.

(2) Resmi ve Dini Bayramlarda, önemli gün ve aylarda (Kandil Günleri, Şehitleri Anma Günleri, Hıdırellez, Muharrem Ayı, Ramazan Ayı vb.) yiyecek ve içecek ikramı verilebilir.

Belediye sınırları dışına yapılabilecek sosyal yardımlar

MADDE 22 – (1) Belediye, 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 53’üncü maddesi gereğince, belediye sınırları dışında doğal afetler meydana gelmesi durumunda, bu bölgelere gerekli ayni ve/veya nakdi yardım ve destek sağlayabilir.

Kurullarda görev alacaklara ödeme yapılmayacağı

MADDE 23 – (1) Bu Yönetmelik kapsamında sağlanan sosyal yardım ve hizmetlerin sunulması için kurulan kurullarda görev alan üyelere ve görevlendirilenlere, kamu görevlilerine ödenecek mesailer dışında, ücret, maaş, huzur hakkı ve benzeri adlar altında ödeme yapılmaz.

Yönetmelikte yer almayan hususlar

MADDE 24 – (1) İşbu Yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

Yürürlük

MADDE 25 – (1) Bu Yönetmelik Sayıştay görüşü alınarak, ilanı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 26 – (1) Bu Yönetmelik hükümleri Belediye Başkanı tarafından yürütülür.

EK-1

SOSYAL YARDIM DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ CETVELİ

KİŞİNİN GENEL DURUMU

PUAN

KİŞİNİN ALDIĞI PUAN

A

ÇALIŞMIYOR

20

B

TAHSİLLİ-ÇA